Fantastisk tennis

Nu önskar jag ju att rubriken handlade om vår tennisdubbel igår när jag och Nisse mötte Wanke/Roffe på Storviks fina men något halkiga grusbana. Fast någon fantastisk tennis bjöd vi väl kanske inte på igår även om vi stundtals fick till bra spel med roliga dueller.

Roffe gjorde några fina passeringar, Nisse glänste enormt stundtals med sina låga volleys, Wankes lobbar höll som vanligt världsklass och själv överraskade jag genom att för en gångs skull få in några smashar.

Jag och Nisse vann det avgörande femte setet i den avbrytna matchen för att sen förlora en stenhård tresetare med 7-5 i avgörande set. En tung förlust men jag hoppas vi hinner en till dubbel innan den långa vintern nu när det står 1-1 i matcher!

Roligt att spela dubbel var det alla fall men det hade varit ännu roligare om jag inte haft en ond axel, ond fot och dessutom en förkylning/flunsa i antågande som fick mig att vara sängliggande resten av dagen. Ingen "svinis" tack!

Apropå fantastisk tennis så kikade jag lite på Federer-Djokovic igår kväll då Federer vann en jämn semifinal i US Open. Vilken enorm tennis de bjöd på och Federers passering är ju rätt skaplig va?



Kommentarer >>
Postat av: ullisar

du är grym som sportreferatskrivare! hejja!



å ja. allt med federer är rätt skapligt. förutom att han envisas med att slå ut robin hela tiden... ;)

2009-09-15 @ 01:08:41
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

tack tack :) Ja, Federer är en av alla tiders största idrottsmän alla kategorier enligt mig!

2009-09-15 @ 08:44:40
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0