Vaccinera sig?

Skönt nog så har det ju varit väldigt tyst om svininfluensan en tid nu förutom den där skolan i Norrland som blev hårt drabbad. I media var det ju tidigare hysteriskt och journalisterna har väl nästan sorg nu när influensan hittills inte har varit i närheten av den omfattningen som expertisen gissade på för några månader sen.

Även om det har varit hysteri i media tycker jag fortfarande inte att det finns något dåligt med att många har blivit lite nogrannare med handhygien och annat. Nu kommer ju det här vaccinet snart att erbjudas och jag har faktiskt ingen aning om hur jag ska göra i nuläget.

Eftersom experter inte kan komma överrens om huruvida det kan finnas negativa biverkningar med att vaccinera sig eller inte så är det ju svårt för oss "vanliga" att veta men man får gå på sin egen känsla helt enkelt. Man kan ju även göra som någon ung gravid tjej gjorde då hon frågade Linda Rosing av alla människor om hur hon skulle göra???

Hur ska ni andra göra med vaccineringen?




Kommentarer >>
Postat av: DD

jag ska INTE vaccinera mig



2009-10-13 @ 17:13:50
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag vet inte... jättesvårt. Och jag måste bestämma mig till på måndag. Hmm...

2009-10-14 @ 15:40:28
URL: http://metrobloggen.se/happilyneverafter
Postat av: Mattias

Jag har ju influensaliknande symptom nu men knappast nån svininfluensa. Lite synd för då hade jag sluppit tagit beslutet :)

2009-10-14 @ 16:12:51
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Johan B

Anna gjorde det idag och Kajsa ska ockspå göra det. Själv förebygger jag med en skvätt wirre om kvällarna...Rensar bort alla eventuella svinbakterier..

2009-10-15 @ 19:19:22
Postat av: Anonym

Anna gjorde det idag och Kajsa ska också göra det. Själv förebygger jag med en skvätt wirre om kvällarna...Rensar bort alla eventuella svinbakterier..

2009-10-15 @ 19:20:08
Postat av: Wanker

Håller heeelt på Bodares teori ..den låter braaa :)

2009-10-15 @ 19:48:45
Postat av: ullisar

trots att jag är osäker kommer det sluta med spruta i armen för min del. dels av solidaritet, men också för att skydda mig själv, bäbi och Maali.

2009-10-16 @ 01:39:58
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0