Adjö Sydafrika!

Det blir inget VM i Sydafrika 2010 för Sveriges fotbollslandslag och det känns så djäkla trist att gå miste om den stora höjdaren nästa sommar! Sverige har inte spelat särskilt bra fotboll i detta VM-kval och kan man bara göra mål mot två av lagen i gruppen (Ungern/Malta) så är det förstås svårt att kvalificera sig till ett VM.

Bästa svenske spelare i ödesmatchen var Zlatan Ibrahimovic som äntligen stred och kämpade på ett sätt som man alltid vill se honom göra i landslaget. Tyvärr är det inte så lätt för Zlatan när det saknas offensiv spetskompetens runt honom. Oj vad man saknar en yngre Ljungberg!

Nu avgår Lars Lagerbäck och med facit i hand önskar man förstås att han hade avgått redan efter det misslyckade EM-slutspelet 2008. Lagerbäck ska ändå ha cred för att ha gjort mycket bra med landslaget genom åren men det finns också mycket jag har stört mig på så jag välkomnar en ny förbundskapten.

Det som har stört mig mest med Lagerbäck de senaste två åren förutom oduglig matchcoachning vid flertal tillfällen är behandlingen av Sebastian Larsson! Jag tycker det är smått obegripligt hur Lagerbäck/Andersson gång på gång kan bänka honom trots massor av bra insatser de få gånger han har fått chansen.

Elm och Holmén har ju gjort massor av dåliga matcher i detta kval men fortsätter vara givna vilket känns djäkligt trist. Sverige behöver hitta någon yttermittfältare med fart och vi får hoppas att Tobias Hysen eller Emir Bajrami kan få chansen till vänster på mittfältet framöver.

Om jag ska nämna något om tv-sändningen från Kanal 5 så måste jag säga att den fd Hammarbytränaren Tony Gustavsson gjorde ett väldigt bra intryck som bisittare och har nog fler tv-jobb att räkna med framöver. Dessutom bjöd Filip Hammar på en roligt intressant intervju med Zlatan!

När det gäller ny förbundskapten så verkar väldigt många vilja ha Svennis vilket jag faktiskt tycker är rätt märkligt! Jag tycker att Hasse Backe med Jörgen Lennartsson som assistent skulle vara kanon och hoppas framförallt mycket på Hasse Backe som ju har allt som krävs för att kunna göra ett bra jobb med vårt kära landslag!

Kommentarer >>
Postat av: ullisar

ja, gamle u21-tränaren borde väl vara ett bra val. han har koll på nya killarna om inte annat?

2009-10-16 @ 01:35:20
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0