Nord & Syd

TV3 har börjat sända reprisen av den gamla klassiska serien Nord & Syd igen på Lördagar. TV-serien handlar om familjen Main från sydstaterna och familjen Hazard från nordstaterna och deras vänskap före, under och efter det Amerikanska inbördeskriget.

Jag har sett dessa avsnitt så många gånger så jag kommer kanske inte kika på denna reprisomgång men har någon av er missat denna underbara miniserie så kan jag verkligen rekommendera er att se den! Många kända skådisar i serien och med den nyss bortgångne Patrick Swayze i huvudrollen som "Orry Main".

Några fler som gillade serien och minns elake Elkanah Bent med flera?


Kommentarer >>
Postat av: DD

Bent!! Usch, den minns man ju. Och så självklart Patrick...mmm.... i uniform.



Inte för att jag var särskilt gammal då, men jag minns helt klart att jag var dödligt kär i honom! ;D

2009-11-11 @ 10:48:31
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Johan B

En klassiker! Man höll ju på Sydstatarna här av nån anledning? Fattade ju inte vad allt gick ut på där på 80-talet...

2009-11-11 @ 17:48:46
Postat av: Mattias

DD/

Jag var nog lite småsugen på Orrys fru vad hon nu hette? :) Däremot hans syster Ashton var ju djävulen själv!!!



Johan B/

De kanske hade snyggast dräkter eller nåt?

2009-11-12 @ 10:21:47
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0