Julhysterin på väg

Nu börjar den här perioden där många känner en stress för att de inte hinner julpynta, julstäda, köpa julklappar, skicka julkort, göra mest julmat, baka mm. Jag kan väl förstå att många tycker det är mysigt med julen och alla förberedelser men jag har rätt svårt för när det blir hysteri vilket jag säkert har skrivit om förr i denna blogg.

Jag har säkert också skrivit att jag inte är någon direkt julälskare men visst finns det bra saker med julen också. Något som känns roligt är att min mamma denna jul har en ny livskamrat att fira julen ihop med så jag slipper känna oro för att hon ska känna sig ensam eller ledsen då julen nog är den värsta högtiden för alla som har förlorat någon eller bara helt enkelt känner sig ensam.

Det roligaste och bästa med julen är förstås att Maxen denna jul ju kommer att vara mer medveten än förra julen om vad som händer och det ska bli jätteroligt att se honom öppna paket från tomten. Tina julpyntade lite hemma igår och Max är väldigt fashinerad av de tomtar vi har hemma så det ska bli roligt att se honom när den "riktiga" tomten kommer!!!


Världens sötaste tomtenisse för ungefär 1 år sedan

Kommentarer >>
Postat av: MN

Jag skiter helt enkelt i det och tar det när det kommer :D

Hoppas Max har varit snäll så tomten kommer. :)

2009-11-30 @ 12:03:51
URL: http://www.mariaofsweden.blogspot.com
Postat av: DD

1. alla julklapparna redan inköpta. Vet man vad man vill köpa är det ju liksom bara att köpa på.



2. julpynt? vad är det? En vit duk, några vita ljus, en hyasint - klart!



3. Julstäda? vad är det? Städa gör man ju ändå. Det är mörkt och det spöregnar avrje dag = tvätta fönster är onödigt.



4. julbak och julmat? vad är det? finns ju färdigkokt skinka och mamma scans köttbullar och färdig risgrynsgröt och färdiga bullar och kakor och vörtbröd. Sillen måste man inte fiska och salta och lägga in själv. ABBA fixar det.



DD kör lugna jular. Alltid. No stress. =)



2009-11-30 @ 12:05:33
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0