Jag är vaccinerad

Nu när jag tagit beslutet att jag vill vaccinera mig har det kännts lite surt att jag inte ska få ta sprutan förrän runt jul. Glädjande nog så fick jag en överraskande möjlighet att göra det via jobbet idag då jag fick ta ett hastigt beslut och dra iväg till sjukhuset som vaccinerade kommunpersonal utan att någon egentligen visste om det.

Så nu har jag fått tagit sprutan och så får vi se om det blir några jobbiga biverkningar för mig eller inte. Jag har dessutom varit hos tandläkaren och spenderat 1500 kr på lite härlig borrning på morgonkvisten och med min otur så krockar väl vaccinet med bedövningen så jag förvandlas till hulken eller nåt.

Det känns alla fall rätt bra att vara vaccinerad då jag med mitt dåliga immunförsvar nu förhoppningsvis slipper influensa och risken att smitta min son. Fast jag vill även tillägga som jag har skrivit tidigare att jag har full förståelse för dem som väljer att inte ta vaccinet då det förstås finns för och nackdelar med detta.



Kommentarer >>
Postat av: Pangis

Ja var och en måste få göra som man vill..personligen är jag för vaccin..Har vakren lust eller tid att bli sjuk.

2009-11-13 @ 15:26:11
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: DD

Tja, jag tror att det är bra om dom flesta tar det. Så slipper vi en storkris med miljoner sjuka. Det är ju dessutom ganska skönt att slippa bli sjuk själv.



Jag tror jag ska ta vaccinet när påbud kommer från min VC.

2009-11-16 @ 08:28:16
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0