Nyttiga mellanmål

Ska man försöka leva att nyttigare liv vad gäller kosten är det väldigt viktigt att man äter mellanmål så man inte blir jättehungrig när det blir dags för lunch/middag/sömn. Helst skulle jag ju leva på banan som mellanmål men det är ju bra att variera och vill jag gå ned nåt hekto är det inte så lämpligt att vräka i sig bananer dagligen.

Smothies, yogurt mm. är säkert jättebra men jag försöker ju undvika mjölkprodukter så jag skippar det. Frysta bär har vi börjat äta lite mer av hemma på kvällarna när man är som mest godissugen och det är ju både nyttigt och gott i lagom dos. Snart är det ju sommar så man kan äta lite mer färska jordgubbar och sånt också, mums!

Lite av de mellanmål jag äter just nu:
Frukt (Banan, äpple, kiwi), Frysta bär (hallon, blåbär, jordgubbar), Ägg, Körsbärstomater

Lite av de mellanmål som jag borde prova äta lite mer av:
Avocado, något nyttigt grovt bröd/hårdsmörgås, nötter, morötter


Någon som har fler förslag på enkla goda nyttiga mellanmål?


Kommentarer >>
Postat av: DD

Keso är supernyttigt och bra mellanmål. Toppa med lite kanel eller små bitar av apelsin eller en halv skivad banan. (en halv burk keso räcker)



2009-05-07 @ 13:11:54
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Mia

HÄRLIGT, att även DU är tillbaka, det var snopet att inte komma in när man provade... det var ju JAG som skulle ha uppehåll, inte dom som jag LÄSER! L

Ett bra mellanmål??

En näve blandade nötter... gott och så får magen nåt att jobba lite med... Naturella så klart!

2009-05-07 @ 13:31:52
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: pangis

Äntligen tillbaka!!:-) Skippa frukt och ta avocado och nötter istället.. Men är du gottesugen så frysta bär i vispad grädde:-)

2009-05-07 @ 15:34:01
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: pangis

Jo.. det är viktigt att du äter fett i synnerhet om du inte äter så mycket kolhydrater.. då håller du blocsockret i schack och blir sällan godissugen

2009-05-07 @ 15:34:57
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

DD/

Keso har jag knappt ätit någon gång faktiskt så jag ska prova det.



Mia/

Ha ha, ja fast jag tar nog sommarlov snart men vi får se...



Pangis/

Avocado har jag heller knappt provat att äta men ska göra det och hoppas jag gillar det för det innehåller ju mycket nyttigt

2009-05-08 @ 07:49:35
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0