Hälsovecka 2

Vår andra sk hälsovecka gick ju lite sämre då helgen tyvärr inte var någon höjdare kostmässigt. När det kändes som att varenda människa utom vi var barnfria och iväg på roliga fester på Valborg så unnade vi oss godis i helgen istället för alkohol. Tänk att man inte ens kan hålla sig mer än en vecka!!! Matmässigt var väl veckan skaplig med fortsatt mycket grönsaker och hyfsat nyttiga luncher/middagar förutom en grillkväll och en kebab med strips.

Träningsmässigt blev det ok men bara innebandy ons-tors och två joggingrundor på ca 4-5 km samt en långpromenad i helgen med Max. Känner mig lite sugen att prova på någon längre joggingrunda uppåt en mil någongång snart bara jag klarar mig från skavsår och mina ljumskar känns hyfsade. Snart är det väl slut på innebandysäsongen tyvärr men istället är det dags för lite tennis vilket ska bli helt underbart roligt!

Kommentarer >>
Postat av: DD

Hälsovecka? Hmmm, jag har iofs slutat äta griskött nu (en liten eftergift för kärleken) och då blir det ju ingen korv, köttbullar och märkliga pålägg. Massor med fisk och kyckling har gjort att jag mår kanonfint.



Tennis utomhus är underbart. Kör på det! =)

2009-05-07 @ 13:15:43
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Lina

Men grillkväll kan ju vara hyfsat nyttigt om man vill :) Kött/fisk, spett med champinjoner och annat, sallad, halloumi och nån sås på t ex gräddfil!

2009-05-07 @ 15:28:02
URL: http://www.nattstad.se/lina*n
Postat av: pangis

Lina har en poäng där:-) Men om ni har svårt att avstå godis så ta en dag/kväll i veckan där ni unnar er men ALDRIG mer än en dag..

2009-05-07 @ 15:36:02
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Japp, Lina har en poäng men svårt att hålla sig från klyftpotatis och sånt bara. Ja, Lördagsgodis är ju nåt vi försökt med förr men misslyckats men ska nog försöka snart igen med det :)

2009-05-08 @ 07:50:56
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0