Gefle-AIK

Igår åkte jag, Jonny, Persson och Emma in till Gävle för att se Gefle-AIK på Strömvallen. Det var en underbar sommarkväll med storpublik och inte blev det sämre av att GIF spelade väldigt bra då man vann matchen med 1-0 vilket var klart i underkant mot ett blekt AIK. De röststarka kaxiga AIK-fansen som pinsamt nog skanderade fotbollsmördare åt Gefle tystnade ganska rejält i andra halvlek när deras eget sk storlag inte skapade ett smack offensivt!

Jag tycker egentligen att det är jätteroligt att gå på fotboll och se Gefle men det blir ändå oftast bara några besök per sommar högst. Jag önskar verkligen att Gefle Stad kunde komma till skott och bygga en ny arena för det behövs verkligen och skulle göra det ännu roligare att åka in på matcherna. Helt sjukt hur bland annat några djävla kulturdonkar kan stoppa upp dessa planer pga att de gamla träpelarna på arenan är K-märkta.

Gefle IF ligger nu fyra i Allsvenskan vilket ju är otroligt imponerande!

Plusliga Gefle:
+++++ - Yussif Chibsah
++++ - Amadou Jawo
+++ - Andreas Dahlén
++ - Omar Jawo
+ - Hans Berggren

Kommentarer >>
Postat av: Mikaela

kikar in=)

2009-05-26 @ 11:52:23
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: wanke

A Jawo blir e nog proffs innan nästa år,,,å tro mig för jag brukar ha rätt ..se bara i nhl där jag sa att carolina skulle spöa pittsburgh :D

2009-05-27 @ 12:47:39
Postat av: Mattias

Ja du har alltid rätt även när du har fel det vet vi sen gammalt ;) Syns ikväll på innebandyn/fotbollen!

2009-05-27 @ 15:43:09
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0