Bästa talkshowen

Det krävdes en norrman för att Sverige äntligen skulle få en talkshow av högsta klass i SVT! Jag missar inte ett avsnitt av Skavlan som verkligen har lyckats att få intressanta gäster till programmet. Fredrik Skavlan själv är ju en väldigt kunnig, duktig programledare som ser till så att det blir väldigt intressanta samtal mellan de olika gästerna. Den enda kritik jag har är väl att det ibland känns som någon gäst för mycket.

I Fredagens program var Stellan Skarsgård en av gästerna och jag tycker hans åsikter om religion kändes rätt klockrena. Jag känner precis som honom om detta ämne och jag skrattade gott när han sa "Om gud nu finns måste han vara en stor idiot och om han inte finns så är det djävligt många människor som ljuger här i världen" Väldigt bra exempel också på hur fel det blir när t ex en påve eller annan religiös ledare säger åt människor att inte använda kondom vilket sen innebär att HIV sprids mm. Sen förstår jag väl att religion kan göra mycket gott för många människor också men inte för mig!

Se tidigare avsnitt av Skavlans talkshow på SVT Play eller kika på Youtube

Kommentarer >>
Postat av: Anonym

I totally agree. Skavlan ÄGER!

2009-03-01 @ 22:31:36
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: anki.

Såg Skalvan i fredags och blev överraskad, var ju jättebra! Och jag håller helt med angående religion!!!

2009-03-02 @ 09:42:55
URL: http://ankibjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0