Sjukt igen

Max är sjuk igen och har lite alla möjliga symptom känns det som. Han har ca 38-39 graders feber, har haft hosta flera dagar, vill inte äta som vanligt, har kräkts, är dålig i magen och är alla fall idag rejält hängig. På dagiset går det tydligen både Scharlakansfeber och Vattkoppor men han har inga utslag än alla fall.

Själv vaknade jag imorse klockan 5 med rejäla magkramper som höll i en timme så jag blev alldeles spyfärdig och sjöblöt av svett. Senare på dagen har jag bara haft vanlig magknip så jag hoppas att det bara var nån magsjuka light eller nåt jag hade ätit så att det där gamla magstrulet inte kommer tillbaka.

Tillägg: Efter ett sent läkarbesök på tidig Lördagskväll så kunde en doktor konstatera att Max har öroninflammation igen och även om han höll med om att det finns för och nackdelar så rekommenderade han oss ändå att ge penicillin igen denna gång. Förhoppningsvis piggar han på sig inom några dagar och nu blir det en sån där rolig kamp för att få i honom penicillinet.


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Lilla gubben! glass är mitt tips.. glass tilsammans med penicillinet..

2009-06-06 @ 21:53:07
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0