Max semester i Leksand

Då har Maxen varit i Leksand en vecka med Tina och hennes familj. Kanonväder hela veckan och en massa släktingar där som ville busa med honom. Själv åkte jag upp Torsdag till Lördag och jag kan väl lugnt säga att jag ångrade min fylla på Onsdagen när jag dagen efter skulle köra en bil utan AC och CD-spelare upp till Leksand på årets varmaste dag, pust! Fast jag överlevde och kunde bada i poolerna vid stugan med min familj på eftermiddagen, ljuvligt!

På Fredagen gick jag, Tina och Max på Leksand Sommarland som ju ligger precis bredvid campingen där vi bodde. Jag tyckte att det fanns mycket roligt att göra där även om vi denna gång enbart riktade in oss på att göra grejer som Max gillade. Annars fanns det ju bland annat Gocart och en massa häftiga vattenruschbanor mm. för oss vuxna. Max gillade karusellerna och att bada förstås även om det var ont om rutschbanor för de riktigt små barnen.

Jag och Max åkte även tåget som går runt hela Leksand Sommarland och det gillade han. Där satt han bredvid en söt 3-årig tjej som han flörtade vilt med hela resan genom att kittla henne, leka titut mm. Fast precis vid avfärden dök en pirat upp och hejade på honom (se bild 6) och det gjorde honom lite brydd ett tag i början av tågresan innan han hämtat sig från den chocken!

På Torsdagen kom även Tinas danska släktingar upp och hade hyrt en stuga alldeles bredvid våran så det blev fullt med folk där. Mina två kvällar där uppe var jag inte så social då Max var väldigt sömnstrulig i värmen så jag låg mest uppe med honom när de andra hade grillkvällar. Skönt för Tina att få lite Maxpaus och få umgås lite med sina danska släktingar som jag alla fall inte kunde kommunicera så bra med då jag är sämst i världen på att förstå danska.

Den här mysiga campingen i Leksand har jag bott i förut på en golfresa med Jonny, Nana och Nisse för några år sen men den här nybyggda 10-bäddsstugan var ju snäppet vassare än rucklet vi bodde i den gången. Enda minuset för den fina stugan var väl området utanför stugan som mest var en brant slänt och sen var det förstås sjukt varmt där inne så man sov ju inte så skönt pga det.

Här är lite foton på Max härliga semestervecka i Leksand...



Kommentarer >>
Postat av: Pangis

Sötast i Leksand, helt klart!

2009-07-08 @ 23:17:27
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0