Love and Peace 2009

I Fredags åkte jag och Persson till Borlänge för att se Lundell/Winnerbäck spela på Love and Peace-festivalen i Borlänge. Snällt nog kunde Perssons tjej skjutsa dit oss och ölen var så där lättdruckna som de bara kan vara vid ett sånt här tillfälle. Först skulle vi leta på någon pub/bar i Borlänge som sände Sverige-England i U21-EM vilket inte var det lättaste men vi hittade ett stället till slut där vi kunde tränga in oss.

Olidligt varm i den lilla fullsatta lokalen och en match som fick oss att uppleva förtvivlan, hopp, glädje och förtvivlan igen. En fantastisk insats av detta U-21 lag som charmat oss fotbollsintresserade enormt dessa veckor. Nåt som också var mindre roligt var att jag av nån djävla anledning hade lagt ur biljetterna i baksätet på bilen när vi åkte till Borlänge så det slutade med att Vicky fick åka hem och tillbaka igen. En lång historia som jag inte orkar dra nu men slutet gott alla fall!

Efter fotbollen var vi lite knäckta över strafförlusten men nu var det dags att leta på festivalområdet. Det är ju djävligt roligt med festivaler och en speciell stämning där det sitter människor på varenda gräsplätt och partajar. Vi kom till Uffes konsert precis när han hade hunnit köra igång och blev glatt överraskade över de fantastiska storbildsskärmarna med kanonbild som fanns där. Lite skönt den här gången när vi inte orkade vara "pojkarna längst fram"

Det ultimata hade förstås att ha varit i Borlänge hela dagen och helst även på Lördagen då man hade fått sett Håkan Hellströms hyllade konsert och en Winnerbäck i ännu bättre form tydligen! Nästa år kanske? Hur som helst så hade jag och Persson en djävligt trevlig sommarkväll även om den där straffläggningsförlusten i fotbollen var svår att komma över.

Lundells Konsert + +
Tyvärr måste jag säga att av de 10 konserter jag sett med Lundell så var denna nog den med den sämsta låtlistan hittills enligt min Lundellsmak då. Den tjurige Lundell gör verkligen inga försök att få nya fans nu när han spelar på en festival med massor av Winnerbäck/Hellström fans t ex. Låtlistan innehåll väldigt mycket bluesrock och medleyt på slutet som skulle kunna vara så grymt kändes mest som en axelryckning.

Bäst: En underbar version av Hav utan Hamnar som han tillägnade "The King of Pop"
Sämst: Skaka på dom (alltid), Rött, Jag har jobbat så hårt, Rik man, 67 med flera....

Expressens recension med låtlista >>


Lars Winnerbäck + + + +
Detta var min första konsert med Lars Winnerbäck och absolut inte den sista. Otroligt mycket folk på hans konsert jämfört med Lundell och mycket mera drag på publiken också. Roligt att få höra en del av alla de bra låtar som Winnerbäck gjort som exempelvis Hugger i sten, Solen i ögonen, Elegi med flera.


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0