Håkan Hellström

Den senaste veckan har jag börjat lyssna in mig ordentligt på Håkan Hellström. Jag har aldrig lyssnat speciellt mycket på honom och har haft lite svårt för den något gapiga rösten från mannen i sjömanskostymen. Nu kan jag nog säga att jag har ändrat mig rejält efter många timmars lyssningar och mycket "Youtubande" på honom.

Håkan Hellström är förstås inte världens bästa sångare men han sjunger ju med en oerhörd känsla i låtar och när man lyssnat lite mer upplever man honom helt annorlunda. Jag har upptäckt många fantastiska låtar som jag inte hade hört eller fastnat för tidigare. Djävlar vad jag ångrar att jag inte såg honom spela på Peace & Love i Borlänge förra Lördagen då hans konsert där verkar ha varit helt fantastisk.

Vad tycker ni andra om Håkan Hellström? Era favoritlåtar?

Här är 10 av mina favoritlåtar med Håkan Hellström! Lyssna och njut!


Jag hatar att jag älskar dig och älskar dig så mycket att jag hatar mig

En midsommarnattsdröm

Det är så jag säger det

Kär i en ängel

Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din

Ramlar

För en lång lång tid

Kärlek är ett brev skrivet tusen gånger

Tro och tvivel



Kommentarer >>
Postat av: Pangis

Jag gillar egentligen bara en låt med honom..Den där jag hatar att jag älskar dig.. bla bla bla.. annars är jag nog för musikalisk för att orka med hans falsksång;-)

2009-07-05 @ 18:03:01
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Persson

tycker också att Jag hatar att jag älskar dig och älskar dig så mycket att jag hatar mig

är bästa låten han gjort men också en av många bra låtar, du fick med många av mina favoriter ...men 2 som jag gillar är klubbland och kom igen lena



//förövrigt tycker jag Alexander Skarsgård äger season2 av True Blood//

2009-07-06 @ 00:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0