Är Carolina Klüft hatad?

Jag vet att många stör sig på Carolina Klüft och det har även jag gjort lite grann ibland när jag tycker att hon "blivit lite för mycket". Fast däremot har jag också imponerats stort av henne som idrottsstjärna och för hennes engagemang redan som ung superstar att hjälpa ungdomar och andra behövande i olika sammanhang.

Nu skadade hon sig rejält i den senaste tävlingen och även om skadan hon hade tidigare inte hade med detta att göra så låg det liksom i luften att det skulle gå åt helvete på nåt sätt. Otroligt trist för henne även om längdsatsningen hittills varit misslyckad. Det var också väldigt trist att läsa folks idiotiska kommentarer efter artiklarna i våra kvällstidningar!

Det fanns massor av spydiga/hatiska kommentarer från stolpskott som skrev att hon var för tjock, att hon var en idiot som tävlade innan VM, att hon borde lagt av för länge sen och framförallt att hon ju måste lägga av nu!!! Precis som i fallet Peter Forsberg kan jag inte förstå att det finns så många människor som stör sig på en idrottsstjärna som blir skadad och inte vill sluta på det sättet?

Det är ju inget nytt att "nätet" vimlar av människor som älskar att skriva idiotiska elaka saker när de får vara anonyma så det är väl inget att bry sig om egentligen men jag har lite svårt att förstå att så många människor ogillar Carolina Klüft?

Jag hoppas hennes rehab går bra och att hon orkar komma tillbaka nästa säsong och sedan kan få till en någorlunda längdhoppskarriär innan hon lägger friidrottsskorna på hyllan. Det tycker jag hon är värd oavsett vad man tycker om denna idrottstjej!



Foto: Scanpix

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Jag tycker att det var riktigt tråkigt att hon skadade sig nu. Har alltid gillat henne, visst, jag kanske inte varit helt fantastiskt glad för att hon gick över till längdhopp från 7-kamp, men jag är impad av att hon klarade av det, att hon är så pass stark så hon vågar byta rätt upp och ner!

2009-07-09 @ 09:16:28
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Pangis

Jag ställer mig bakom allt klokt du skriver i det här inlägget!

2009-07-09 @ 20:33:59
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0