Vilken skithelg

Vaknade i Lördags morse av att jag hade fått tillbaka de där djävla magkramperna igen. Har sen haft dem från och till hela helgen och även om de inte är lika kraftiga som de jag fick i början av veckan så gör det väldigt ont stundtals. Framförallt känns det som ett bakslag nu när jag ändå trodde att det var på väg att gå över. Under de första dagarna har jag inte varit så orolig för vad detta kan vara men nu börjar jag ju att bli lite bekymrad eftersom det är så konstiga smärtor jag har i magen.

Mot Lördagskvällen blev Max jätteförkyld med feber vilket innebar en jobbig natt med mycket gråt från Max sida. Tina fick ta det mesta av jobbet med Max inatt då jag hade lite fullt upp med mina magkrämpor och vi blev vakna nästan hela natten alla tre. Stackars Max håller dessutom på att få en tand och dreglar mer än någonsin så jag gissar att det inte kommer bli någon höjdarnatt den som kommer heller.

Imorgon (mån) ska jag försöka kontakta min husläkare på Hälsocentralen och få komma dit. Förhoppningsvis får jag senare göra ett ultraljud för att utesluta problem med Gallan men sen är jag rädd att de inte har så mycket att komma med som det har låtit hittills på doktorerna.

Tina skulle egentligen ha börjat sin praktik imorgon men måste nog vara hemma då jag ju förmodligen ska åka till sjukhuset mm. Vi får se om Max blir nåt piggare tills imorgon så han kan fortsätta sin inskolning på dagis eller måste vara hemma hela dagen.

Jaja, ännu en helg då man inte har gjort något annat än att hasat runt här hemma eller varit sängliggande. Jag är så djävla less på detta och hoppas verkligen jag kan få lite hjälp av sjukvården nu. Nu har jag uppfyllt kvoten av gnälliga inlägg för hela 2009 redan de första två veckorna av året men snart så vänder det hoppas jag.


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Bra kräv det.. du kan ha grus i gallgångarna då har man kramper hela tiden.. jag hade det och tillslut kunde jag inte ens dricka vatten!! Fjunet var bara 11 veckor när jag blev akut opererad..



Ett tips.. när krampen sätter in (och det är gallan) kan man stoppa fingrarna i halsen och kräkas.. då ger sig anfallet.. inte trevlig men är det gallsten så gör man tillslut vad som helst för att slippa smärtan. Andra rekomenerar ett hutt (6 cl) mörk sprit..typ whiskey.. Kanske inte lämpligt dagtid och om det hjälper vet jag inte men det blir säkert roligare att ha ont:-) Lycka till Mattias stå på dig för så här kan du inte ha det! P.S lycka till med dagis med.. :-) Men det tror jag kommer bli riktigt bra!

2009-01-18 @ 20:34:16
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: pangis

PS Stor styrkekram till Tina efter en sån här helg:-) och lycka till med praktiken!

2009-01-18 @ 20:35:31
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja och visar det sig inget med gallan ska du PROMPT stå på dig för att få vidare remiss härifrån till Uppsala till någon specialinriktad läkare! Här verkar de bara gå efter en lista, prickar du inte in något på listan är du inte heller sjuk ;-)



Hoppas de går bra idag iallafall!! Kram!

2009-01-19 @ 07:28:46
Postat av: Mia

Hoppas att det löser sig!!



Konstigt att dom inte kan säga vad det är!!

När jag åkte in var det njursten, när kärlekn åkte in var det brusten blindtarm.



Hoppas det blir bättre!!!



Gallan kan tydligen också göra ont! :o/

2009-01-19 @ 12:02:23
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Honung

Jag har också uppfyllt hela kvoten av gnäll för detta året, även om mina krämpor sitter i själen. Du måste kräva att få hjälp och snabbt. Vi kommer igen. Krama stackars Max också. Och du, din Tina är en guldklimp i tillvaron tror jag minsann! Krya på er nu.

2009-01-19 @ 13:04:21
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: DD

Skit och elände.... låter inte bra alls.



Men jag kom på en sak:



För många år sedan hade jag krampanfall i magen efter varje gång jag tränat. Det var kroppen som reagerade mot någon övning med mycket sträckning i magen. Det kom alltid efter träningen och varade länge och gjorde svinont.



Kan det vara så att Max börjar bli stor och tung och att du gör onödiga, konstiga, tunga, svåra lyft med honom och att din mage (musklerna) överreagerar? Svaret är kanske så enkelt som att låta bli att göra lyft med honom och att gå ner på hans nivå och krama/hjälpa och låta honom klättra upp på saker själv och inte lyfta ....



en tanke bara



lycka till

2009-01-19 @ 14:25:36
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: E

Jag förstår verkligen hur du har det, på grund av cellgifter kraschade min mage 05 och nu i somras igen. Att ha ont, känna sig uppsvullen,svider och allt som hör därtill gör att det är en omöjlighet att klara av vardagen, äta och än mindre fungera.



Hoppas att du får en diagnos eller adekvat medicin. Lycka till

2009-01-19 @ 19:17:15
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Mattias

Tack för all omtanke! Har varit lite jobbigt idag då jag har haft rätt rejäla krampattacker men det är bara att försöka härda ut och hoppas att det antingen går över eller att de hittar något fel.



Var hos läkaren idag för nya prover och ska även få ta ultraljud men det är kötid så jag vet inte när det blir av. Fick några nya tabletter att äta också som ska lindra kramperna i mellangärdet, vi får se om de hjälper.

2009-01-19 @ 20:04:55
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: jama

Stackare. fy fan. Man vill inte gå runt och oroas sådär, ask me! Jag ska få mina provsvar i morrn, ringde igår och fick prata med en sjuksyrra. Hon sa att läkaren måste ta det med mig men såg inga fel på urin eller blodprov (där det var på gränsen till en liten avvikelse men mer sa hon inte) Avföringsproven (iiiisch) lämnade jag in i måndags så det tar väl veckan ut. Han pratade även om UL så det ska jag kräva nu om inte detta visar nåt annat. Gahhhh. Tröttsamt!



Hoppas du snabbt får en lösning på ditt onda nu. Krya på dig så länge.

2009-01-20 @ 13:07:30
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0