På bättringsvägen

Med mig är det alla fall mycket bättre efter den där pärsen med magkramperna. Tyvärr har jag fortfarande magknip till och från men på ett mer normalt "skönt" sätt än det där andra. Jag har ju alltid svårt med sömnen men de två senaste nätterna är det mer magknip som gjort att jag har fått gå upp redan vid 4-5 tiden på morgonen. Nu ikväll har jag ätit en full portion mat och det känns rätt bra med magen så nu djävlar vill jag sova normalt inatt tack!

Eftersom läkaren på hälsocentralen inte hörde av sig fick jag ringa upp idag och de prover han tog på bukspottskörtel, levervärde mm. hade inte heller visat några fel. Jag skulle fortsätta äta de där tabletterna även om det ju inte var det där problemet med magsyra som han trodde. Det känns väl lite kluvet att jag inte vet vad som är felet men bara magknipen nu går över helt så får jag väl hålla tummarna för att magkramperna med bröstsmärtorna aldrig kommer tillbaka då.

Min gode vän Herr Wanke som alltid är snabb att ställa en diagnos vid sjukdomar på mig trodde på för mycket tacos och en evig sömnbrist, ha ha. Jag får hoppas att du har rätt Stefan så ska jag absolut minska på antalet tacoskvällar och även lägga mig lite tidigare framöver. Får jag göra en motdiagnos tror jag inte dina 10 Vodka & Redbull varje Lördag heller är det bästa för kroppen ;)

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Hoppas verkligen att det ger med sig, aldrig kul att ha ont någonstans. Minns hur överjävligt det var att ha njursten... Det första jag trodde du hade när jag läste om dina kramper var gallsten, du får vara glad så länge du slipper det. Det säger iaf de som vet. Ta hand om dig.

2009-01-15 @ 22:48:34
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja du Olsson..du kanske ska lyssna lite på Dr Wanke. Han har kurerat mig en gång förut. Jag hade magsjukan i över 10 dar och sprang fram och tillbaka till toaletten. Efter några besök på HC och lite olika mediciner så klev Dr Wanke fram med ett tips som faktiskt hjälpte mig från min magsjuka. Jag varken åt eller drack någonting på över 24 timmar. Efter det blev jag frisk.



Så den mannen han kan sin sak :)

Tack, Wanke ännu en gång för din mirakelkur.

2009-01-15 @ 22:53:00
Postat av: wanke

Hahaha.....jaa du ser olsson ..du kanske ska LYSSNA på nån du oxå nån gång ..som jag ALLTID gör :D ..Ja men olsson du har inte många rätt på kostcirkeln :) det vet du juu..:) å det slår tillbaka i förkylningar å sånt ..det behöver man inte va dr phil för å förstå;) å jag har ju ingen bra kostcirkel jag heller men jag äter ju allt jag kommer över...och det syns VERKLIGEN..man e ju bredare än lång för faan!!! Men nu verkar du blivit yr å har glömt bort att jag oxå har barn ..eftersom jag tydligen dricker varje helg helt plötsligt :D neej red b tar vi bara var 14:de dag(barnfria helger) ..det räcker gött ...å frisk e jag ju jämt ,,förutom i huvudet då :D

Klart att det kanske inte e din kosthållning med magen ..men alla dina halsflussar å förkylningar ...så beror det på dåligt immunförsvar ..å det får man om man inte äter det mesta på kostcirkeln!! FAKTA det sörru..å inte heller nån nyhet !! :)

2009-01-16 @ 00:15:20
Postat av: wanke

Jag lär ju även tillägga ..man kan bli förkyld av virus oxå bara ....:)

2009-01-16 @ 00:17:38
Postat av: Honung

Hmmmm.... Skönt att höra att det är bättre. Jaaaa-a du Olsson - det är inte bra att vara kinkig med maten, inte! ;)

2009-01-16 @ 00:30:32
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: pangis

Ultraljud på gallan säger jag.. du vet om det är galla om du blir dålig när du äter äpplen, ägg, parika eller lök.. Trevlig helg

2009-01-16 @ 09:34:21
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Linda/

Ja njursten har man ju bara hört talas om men verkar inte vara nåt man vill ha, brr.



Herr anonym/ (roffe???)

Ja fast ger man tusentals hälsoråd så kanske man träffar rätt någon gång :)



Wanke/

Ha ha, du har så rätt jag ska ta efter dig och bli en "god" lyssnare ;) Vi diskuterar vidare på innebandyn på onsdag när jag ska vara frisk o tunnla dig!! Hörde av fagge att du var en arg man i Onsdags och hade en tung kväll ;)



Pangis/

Ja jag pratade med läkaren om gallan igår men han hade nån motivering om varför det inte skulle vara det men helt säker kan man ju inte vara. Idag är det lite sämre igen så hänger det i flera dagar till får jag väl kontakta dem igen.

2009-01-16 @ 11:56:22
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: wanke

Fagge den jävla myglaren ..dömde in ett mål av han själv som alla såg var spark ..å dömde bort ett av våra som var solklart inne ..klart man blir arg :)..sen en jompa som inte tar ett steg i onödan ..så det e inte undra på den karln aldrig blivit svettig !!! Snacka om passnings-skugga :D..värre än en annan :)

Klart jag inte var arg ..men ingen ide å försöka spela ..när jompa kommer i ett sämre lag ..ja då vill han att det ska ta slut dirket så det blir nya ..så han skiter ju i å springa....å då kanman ju lika gärna åka hem :)

2009-01-16 @ 20:01:43
Postat av: wanke

Hahaha...jaa fy fan va tungt det gick ..men det var ju inte bättre å ha jompa med sig som vill förlora så fort han kommer i ett sämre lag ..så då gav jag upp ..å det lär väl va första gången sen sundsvall brann att jag ger upp!För du vet ju att det ska mycket till innan jag kastar in käppen :) jompa"inte ett steg å superpassningsskugga" eklund gjorde mig tokless...,,men det vart säkert han på mig med ..det e glömt nu å nya tag på onsdag :)

Å olsson ,,jag e en god lyssnare på dom som har lite vettigt å säga :D ;)

2009-01-16 @ 20:11:58
Postat av: wanke

Sen olsson vet ju du lika bra som mig..att klart man e en god lyssnare till dom som har nått vettigt å säga :D ;)

2009-01-16 @ 20:14:02
Postat av: wanke

Sen olsson så vet ju du att man e ju en god lyssnare till dom som har nått vettigt å säga :D;)

2009-01-16 @ 20:14:51
Postat av: Jerpa

Nä du. Du får ta å äta mer vitlök. Bara gilla läget, din mage kommer att tacka dig.

För övrigt får du krya på dig!

2009-01-17 @ 21:51:55
URL: http://www.jerpa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0