Helgens sport

FA-cupen
Mitt Liverpool spelade ännu en oavgjord match där man borde ha vunnit. Nu slutade matchen 1-1 mot Everton och det blir omspel på Goodison Park längre fram. En bedrövlig första halvlek av Liverpool och lite bättre spel i andra halvlek men många spelare underpresterade. Dock inte Steven Gerrard som var lysande och just nu mer eller mindre skapar allt offensivt spel hos Liverpool. Nu måste fler spelare kliva fram om det ska bli någon titel denna säsong!

Bandy VM
Bryr mig inte mycket om bandy i vanliga fall trots att jag bor i en bandytokig stad men finalen mellan Sverige och Ryssland var rätt sevärd måste jag säga. Kul att Sverge vann men i framtiden måste bandyn förändra detta Kalle Anka-VM till något annat. Kanske lite synd om Finland men en finalserie mellan Sverige-Ryssland över 3-5 matcher varannat år hade ju varit mycket mer intressant.

Elitserien
Det känns trist att konstatera att Brynäs nu som jag hela tiden befarat är på väg att missa slutspel och kanske till o med hamnar i kvalserien igen, brrr! Brukar inte vilja såga domarna på ett Lasse Anrellskt vis men Uffe Rådbjär hade verkligen inte sin bästa kväll när han "hjälpte" Djurgården att vinna mot Brynäs nu i helgen. Att HV71, Färjestad och Linköping nu ligger i toppen där de hör hemma är inte ett dugg förvånande även om många journalister som vanligt tror att en dålig placering i November är lika med en hel usel säsong för ett lag.

Foppa
Det lär inte bli någon Foppa i Sweden Hockey Games och tydligen fungerar inte den där fotdjäveln nu heller. Det är väl märkligt att man kan byta hjärtan hos människor, operera bort hjärntumörer och en massa annat men Foppas djävla fot kan ingen läkare fixa till. Egentligen ska man inte tycka synd om en människa som egentligen har allt men jag lider ändå lite med Foppa som ju älskar sin sport så mycket och bara vill få lira lite till och visa hur bra han är. Nu gissar jag att karriären är över vilket känns jättetrist!

Handbolls VM
Det som kändes så bra för Sverige slutade tyvärr lite sämre och med ett otäckt uppvaknande efter utklassningen de fick mot Frankrike. Det känns ändå roligt att Sverige är tillbaka i världseliten och tydligen har många bra juniorer på gång. Ändå är jag lite frågande till hur så många "experter" kan tro att Sverige ska slåss om VM-guldet på hemmaplan om två år? Förutom Carlén och målvakterna så är det väl inte direkt så att det vimlar av unga spelare i detta landslag som kommer att vara hysteriskt mycket bättre år 2011? Fast ingen blir gladare än jag om jag har fel!

Kommentarer >>
Postat av: David

Tjenare Mattias,



hoppas allt är bra med dig och att ultraljudet går bra (lät faktiskt lite roligt när man läste det första gången).



Tänkte höra om du inte följer innebandy längre. Vore kul att se några tankar/åsikter från dig som vet hur det var förr kontra nu :-)



Ha det bra,



//David

2009-01-27 @ 14:20:00
Postat av: persson

mattias tycker det var bättre förr...haha ...:)

2009-01-28 @ 10:36:45
Postat av: Frippo

Liverpool: Mönstret känns igen...



Bandy VM & Elitserien: Gäsp...



Foppa: Han behöver inte bevisa så mycket mer men OJ vad man saknar honom och om han slutar såhär vore ju värdo. Usch. En av mina absoluta favoriter bland svenska sportidoler.



Handbolls VM: Jorå, det tror jag också. Vi har Alm också som räknas som en av världens bästa om han lirar i landslaget vill säga. Sen matchen mot Kroatien, i deras hall och dom är med i 50 min. Tycker det ser ljust ut och äntligen tittar man igen och får höra Hellgren som expert. VILKEN KILLE. Han är helt grym.



Tillägg: Man U. Say no more... =)

2009-01-28 @ 11:32:16
Postat av: Mattias

David/

Tjena grabben! Jag har tänkt skriva lite om min egen aktiva period som innebandyspelare men det har inte blivit av. Man kanske ska passa på att skriva lite om de klubbar man spelat i, roliga minnen mm. medan man minns :) Fast annars följer jag innebandyn på högre nivå väldigt dåligt numera till skillnad mot för dig som väl har järnkoll gissar jag.



Den reflektion som jag kan göra av det lilla jag sett eller själv upplevt de sista åren när jag spelade på lite lägre nivå är ju ändå att många av de yngre förstås har bättre teknik än vad vi hade men oj vad hänghuvuden det finns bland de yngre! Likaså märker man ju att fler spelare är egon nu för tiden och blir någon bänkad en match så byter de klubb eller slutar i vissa fal. Nu låter man som våra förfäder men precis som Persson skriver - vissa saker var bättre förr :) Lycka till med "ditt" Alba framöver o hälsa er tränare "huden"



Frippo/

Kul att höra av dig igen! Ja du har rätt i att Alm ju kan vara med då igen vilket behövs. Snacka om skillnad på Sverige förr med hjälten Per Carlén och nu med Arrenius. Ja TV4 sköter handbollen bra som vanligt tycker jag också!



Vi är helt överrens om Foppa också! En av mina största idoler och för djävligt att sån skitskada har förstört så många säsonger för den störste spelare vi haft!

2009-01-28 @ 12:04:36
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: pangis

Ärligt grabbar men är inte Foppa lite överskattad??



Med risk för att bli skjuten.. men å andra sidan så skjuter jag bättre än er;-)

2009-01-29 @ 11:08:28
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Nina

Foppadiskussion...igen ??? :)

2009-01-29 @ 17:37:59
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Fru P

Okej... här har man inte mkt att säga till om. Fattar nada. Men men. Jag lämnar avtryck ändå ;-)

2009-01-29 @ 21:03:25
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Mattias

Pangis/

Nä, tyvärr har du fel Pangis! Det törs jag skriva fast du är en bättre skytt ;) Snarare nästan tvärtom med tanke på att han spelat de senaste 4-5 åren med enbart en fungerande fot också!

2009-01-30 @ 10:20:40
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0