En riktig sportkväll

Den där onda magdjävulen som lever i min mage var hyfsat snäll igår kväll så att jag alla fall kunde få avnjuta en  sportkväll framför tv:n med endast lite små krämpor. Sen blev det istället en helvetesnatt med långa stunder av jobbiga magkramper och där min stackars flickvän fick kämpa stora delar av natten med en gråtande snörvlig Max som inte kan sova. Livet leker just nu men det är inget att göra åt, över till lite sport istället då.

Handbolls VM
Vilken härlig inledning på detta VM av de svenska handbollsgrabbarna. Otroligt stort att slå Spanien igår och speciellt med tanke på skade/sjukproblemen på våra spelmotorer. Nu kunde ju magsjuke Doder ändå spela och som han gjorde det med sina 11 mål!

Sen imponeras man ju av våra förbundskapteners mod som har provat tre olika målvakter i matcherna hittills och som 21-åriga Johan Sjöstrand spelade igår var det förstås ett genidrag. Att följa svenska handbollslandslaget i ett stort mästerskap när de spelar bra är en höjdare och jag ser verkligen fram emot fortsättningen av VM!

Idrottsagalan
Kikade på den i efterhand inatt och med tanke på det magra idrottsåret 2008 kändes galan inte så jättehet. Jag har väldigt svårt att köpa att svenska ishockeyspelare snudd på aldrig belönas i såna här sammanhang. Speciellt med tanke på vad exempelvis Henrik Zetterberg och Niklas Lidström exempelvis uppnådde med Detroit när de vann Stanley Cup.

Ridsportsförbundet har tydligen jobbat stenhårt för att alla ridsportsentusiaster ska tokringa på Rolf-Göran Bengtzon för att denne ska ta hem Jerringpriset. Jag har djävligt svårt att förstå sånt där för inte fan skulle jag rösta på innebandylandslaget eller Niklas Jidhe bara för att jag själv spelar innebandy! Jerringpriset är ingen tävling i att ge uppmärksamhet till sin idrott!!!

Jag inser förstås att många ridsportsälskare tycker det han gjort är en bragd och röstar vilket är ok men att han kommer före idrottsmän som Zlatan eller Henrik Zetterberg i Jerringprisets omröstning känns konstigt enligt mig. Att Charlotte Kalla vann Jerringpriset kändes väl helt ok och just när hon vann Tour de Ski tillhörde nog ett av de största idrottsögonblicken 2008 även för mig.

Liverpoolderbyt
Liverpool tog emot Everton hemma på Anfield och detta var en typisk derbymatch med mycket kamp. Allt kändes så bra när Steven Gerrard (VEM ANNARS?) dundrade in 1-0 i den 68:e minuten. Sen tycker jag tyvärr Liverpool spelar alldeles för fegt i slutet av matchen och i slutminuterna gör Everton 1-1 efter att Benayoun dragit på sig en onödig frispark nära Liverpools straffområde. FYFAN vad surt det kändes och ännu ett poängtapp så det är bara att gratulera Man United till ligatiteln känns det som.

Jag känner också en viss besvikelse mot Rafa Benitez som i flera matcher vid oavgjort resultat matchat laget alltför försiktigt! Ibland är anfall bästa försvar och fegheten ihop med matchcoachningen tycker jag är Benitez svaghet som tränare. Självklart finns chansen till ligatitel kvar men jag har svårt att se hur vi ska kunna hota United i längden tyvärr.

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Bra smak du har! :-) Är väl mycket för deras bra texter som träffar så rätt emellanåt.



Klart man bryr sig om dig, vill ju inte att någon i ens närhet ska gå runt och vara ohälsan självt! Håller mina tummar att de ska ordna sig snabbt och på bästa vis, men de anar du nog redan. Ha ha!

2009-01-20 @ 17:00:23
URL: http://tvea.blogg.se/
Postat av: Pelle

Hehe, Zetterberg var/är en bra kandidat. Men det är inte ofta som NHL spelare får någon utmärkelse i Sverige tyvärr. Hoppas det blir ändring på det!

2009-01-20 @ 17:24:31
URL: http://setesh.blogg.se/
Postat av: wanke

Jasså......du börjar bli skit i byx nu när dom röda djävlarna fått upp ångan :D ;) Lååångt kvar olsson :)

2009-01-21 @ 00:30:12
Postat av: Mattias

Wanke/

Jag har tyvärr kännt att Liverpool inte räcker till för ligaseger en längre tid även om de legat i topp av tabellen. Ingen blir gladare än jag om jag har fel :)

2009-01-21 @ 09:20:37
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0