Dagisstart för Max

Imorgon kl 9 ska vi till dagis med Max för första gången. Det känns både roligt, nervöst och lite skrämmande då man ju tycker att han är så liten ännu. Fast jag tror det kommer bli kanon och Tina känner nog lite mer vånda än mig gissar jag. Fast samtidigt kommer det ju skära i hjärtat de gånger man ska lämna honom där och speciellt om han är ledsen.

Det fungerar alla fall ofta bättre att skola in barnen vid 1 års ålder jämfört med 1,5 år då de är mer medvetna säger de som vet. Imorgon kommer vi ju bara vara där en timme och sedan trappas det väl upp för varje dag. Jag får återkomma med mer tankar om dagis och hur det fungerar så småningom. Nu hoppas vi på en skön natts sömn här hemma för hela familjen!


Teknikgalningen Max

Kommentarer >>
Postat av: Anonym

Bra jobbat med gastron idag..obehagligt men uthärdligt som sagt.. (Stavar illa för KP och jag har firat lite:-)



Dagis ja, Jag har en sak att säga om dagis: Suveränt!

Bra, underbar personal som valt till sitt yrke att vägleda de små liven. Oftast har de hög utbildning inom området. Mina kids stortrivdes och dagis lärde dom massor som jag aldrig hade orkat med.. Dom älskade sitt dagis och sina dgisfröknar!! Det kommer bli en fin tid och jag är övertygad att sötate Maxen t o m kommer att börja sova som en Gud:-)

Dagis is da shit helt enkelt! Tack för gratulationer och hoppas att det inte är ngt strul med magen!

2009-01-13 @ 22:10:45
Postat av: Pangis

Bra jobbat med gastron idag..obehagligt men uthärdligt som sagt.. (Stavar illa för KP och jag har firat lite:-)



Dagis ja, Jag har en sak att säga om dagis: Suveränt!

Bra, underbar personal som valt till sitt yrke att vägleda de små liven. Oftast har de hög utbildning inom området. Mina kids stortrivdes och dagis lärde dom massor som jag aldrig hade orkat med.. Dom älskade sitt dagis och sina dgisfröknar!! Det kommer bli en fin tid och jag är övertygad att sötate Maxen t o m kommer att börja sova som en Gud:-)

Dagis is da shit helt enkelt! Tack för gratulationer och hoppas att det inte är ngt strul med magen!

2009-01-13 @ 22:11:21
Postat av: Fru P

Säger som Pangis (mkt klok kvinna): Dagis = suveränt! Jag har inget ont att säga om dagis. Bara tvärtom.



Jag gick själv på dagis från att jag var 8 mån (från tidig arla morgonstund till sent på kvällarna varje dag) då båda mina föräldrar var hårt arbetande och jag tror att det ligger grund till att jag aldrig haft svårt att vara bland människor, att jag har aldrig haft svårt att prata inför grupp, att jag har alltid haft gott självförtroende och att jag är ganska orädd.



När mitt första barn började på dagis så visst föll det ett par tårar när hon var ledsen, även på mig. Men alla pedagoger, barnskötare o vilka det nu är som jobbar är så proffsiga o sköter om sånt där med bravur. Ringer man upp en minut efter att man stängt dörren så mår barnet tipptopp. De glömmer bort att vara ledsen så fort man går ut genom dörren.



Max kommer dessutom få massa polare, få lära sig en massa saker och dagis kommer göra honom STARK.



Trust me. Jag är proffs i ämnet ;-)

2009-01-14 @ 08:45:58
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: jama

Vad spännande! Vi delade på inskolningen nu med andra barnet, jag tyckte det var riktigt kul. Iofs hade jag första veckan och då var man ju med rätt mkt och bara lämnade en liten stund.



Jag har oxå hört det där med åldern. Nackdel däremot kan ju vara de små 1-åringarna som inte kan gå än, blir ganska stor belastning på personalen. Men de flesta går väl runt 1 år...har jag för mig. Ha ha ha ;-)



Min lilla tjej var 1 år och 4 mån, sonen var precis 1 år och 6 mån. Jag hade faktiskt märkt på dottern den senaste månaden när jag var på öppna förskolan att hon kunde bli jätteledsen om jag försvann en snabbis och hämtade kaffe, hon brydde sig inte innan. Så det är sant, de blir mer medvetna någon månad efter 1 år.



Sen är ju alla barn olika oxå.



Lycka till nu då :)

2009-01-14 @ 09:08:16
URL: http://jama.blogglse
Postat av: DD

Det funkar säkert kanonbra. Jag skolade in mina pojkar vi 1 år och 2 månader. Funkade skitbra. Dom älskar dagis. Finns ju barn och leksaker där ju! =)



2009-01-14 @ 09:27:48
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Mattias

Roligt att höra att ni har så bra erfarenheter från dagis och det tror ju vi också att vi kommer att ha förstås. Vi fick alla fall ett bra intryck av personalen och dagiset idag när vi var där en timme med Max.



Jag kan berätta för Pangis att dagiseffekten på sömnen ännu inte har fungerat klockrent då han har vaknat 4 ggr redan från kl kvart i sju när han somnade till halvåtta. Fast vi får se sen hur det blir när han börjat där på riktigt...hoppas hoppas

2009-01-14 @ 19:24:16
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: pangis

..ja det kan ju ta någon dag.-) Hur mår du föresten?

2009-01-15 @ 09:57:58
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0