Ultraljudet gjort

I Tisdags gjorde jag ju ultraljudet på buken men de hittade inga gallstensbebisar eller några andra problem som de kan se vid den undersökningen. Jag hade hoppats på en bra läkare som jag kunde fråga lite om mina problem men den kvinnliga polske läkaren var inte särskilt intresserad av att diskutera och försvann inom fem sekunder när testet var klart. Visste inte riktigt om jag var klar med allt och bara skulle gå eller vad som skulle hända sen men fick tag på en sjuksyster som informerade mig att de skulle kontakta min HC som sen kontaktar mig.

Självklart har jag inte hört något från Hälsocentralen och får nog ringa själv dit idag. Tyvärr har jag haft rejäla smärtor det senaste dygnet och nu en annan slags smärta än tidigare som sitter längre ned i magen. Inatt har jag haft en brännande smärta i magen ner mot vänster sida och inser nu efter 25 dagars problem att mina magsmärtor inte kommer att försvinna av sig själv, tyvärr.

Eftersom min husläkare som har någorlunda koll på vad jag har haft för besvär nu är utomlands fem veckor och den HC-läkare jag hade sist var ett skämt så känner jag mig väldigt osäker på hur jag ska kunna få vettig hjälp. Provade kontakta en privat läkare i Sandviken men de tar ej emot sjukbesök utan gör bara hälsokontroller. Jag kanske ska prova med någon privatläkare i Gävle annars om jag känner att Hälsocentralen inte kan erbjuda mig den hjälp jag vill ha. Jag ska alla fall försöka få en annan läkare på Hälsocentralen idag eller imorgon när jag kontaktar dem.

Allt jag begär är en kunnig läkare som förstår språket och som tar sig tid att lyssna  på hela min berättelse om hur magsmärtorna förändrats och vilka undersökningar jag har gjort. Är det att ställa orimliga krav på sjukvården det år 2009 i Sverige???

Nu när vår kvälls/nattgråtande Max är på dagis så ska jag gå och lägga mig och försöka sova en timme tänkte jag. Svårt att sova när det brinner i magen eller Max har host/gråtattacker stora delar av nätterna. Apropå det där med att skaffa fler barn så kan man väl lugnt påstå att det var "roligare" att vara sjuk innan jag blev småbarnsförälder. Jag tycker också lite synd om Tina som just nu säkert är en ganska trött praktikant på Folksam.

Hade svårt att koncentrera mig på Liverpoolmatch igår pga magsmärtorna men som lite extra salt i såren förlorade Liverpool derbyt i FA-cupen mot Everton som avgjorde i slutet av förlängningen. Dessutom klev Steven Gerrard av planen skadad efter 15 minuter. Ett Liverpool utan Steven Gerrard är inget topp 4 lag så jag hoppas han snart är hel igen.

Har funderingar på en bloggtimeout och kanske är det lämpligt nu så jag slipper förvandla bloggen till en gnälldagbok! Vi får se hur det blir men mina vänner vet ju vart jag finns och mina bloggkompisar besöker jag ju ändå ibland. Ha det!

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Neej inte bloggtimeout.. Du kan få både stöttning och peppning om du gnäller av dig lite här.. men jag förundras över läkarvården!! Förundras! Ställ krav och stå på dig, åk in akut på nätterna om du är dålig ja vad tusan som helst. Du är inte överkänslig mot mjöl eller mjölk? Blir det någon skillnad när du ätit?



Mattias det här är inte klokt i dagens Sverige! Hoppas det blir bra och det snart!

2009-02-05 @ 11:01:35
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: DD

Åh men Mattias. Stackaren.

Vad ska jag säga? Hoppas hoppas hoppas dom hittar felet snart och botar dig. Privatläkare är nog ett bra alternativ. Kolla upp det.



Sen får man väl gnälla lite när det är riktigt jobbigt. Det tråkiga är människor som har det bra och ändå gnäller.







2009-02-05 @ 11:07:40
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Sharre

För att få presentkort på H&M eller Ginatricot, klicka på denna länk och bli medlem!



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=158048



För att få mer läsare på din blogg, klicka på länken nedan!



http://www.viraltrafik.se/?Sharre

2009-02-05 @ 13:28:35
URL: http://awsum.blogg.se/
Postat av: Mia

Åhhh, så ledsen man blir, det blir vanligare och vanligare att man hör att människor inte blir tagna på allvar när dom har ont. Ge dig inte, det måste finnas någon som kan ge dig den tid du behöver...

Håller alla fingrar jag har.

Krya på dig!



//M

2009-02-05 @ 13:37:26
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: pangis

Du kommer säkert må bättre av ett presentkort på gina tricot..suck

2009-02-05 @ 14:11:00
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Malla

Neeeej!



Inte ge upp varken magen eller bloggen! Du är ju motpolen till alla knäppa sk män!





Krya på dig!



Pok



Mallageinteupbralla

2009-02-05 @ 15:31:26
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Linda

Kan vara skönt o få gnälla av sig med, och de har du mer än rätt o göra. Jag stör mig inte utav det utan lider verkligen med dig i din situation och blir så arg på den usla sjukvården :-(



-styrkekram-

2009-02-05 @ 16:33:54
Postat av: E

Äsch,blogga på du,det kan vara skönt att ha någonstans att ventilera och reflektera. Jag gnäller rätt så rejält jag med i min blogg...



Jag har varit sjuk i tio år och har oerhört dålig erfarenhet av svensk sjukvård, ska inte ens påbörja mitt resonemang för då somnar du ;-D....



Må väl.

2009-02-06 @ 00:47:27
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Mattias

Tack åter igen för era omtänksamma kommentarer! Beslutet att ta en bloggtimeout har inte bara med gnällighetsfaktorn att göra :) Eftersom det var ok att gnälla lite så öser jag på lite till här då!



Det positiva först och det är att jag fick träffa en väldigt bra kvinnlig läkare i Torsdags som förhoppningsvis är på rätt spår när det gäller mina problem. Hon misstänker att det är något tarmproblem och jag får prova lite nya mediciner och fortsätta utreda nästa vecka. Har aldrig upplevt att jag haft några mag/tarmproblem men mycket av det hon sa verkade vettigt och förhoppningsvis är det inget farligt utan kan botas genom medicin och en något förändrad kost o lite annat. Tyvärr var det hennes sista dag som läkare på min HC så det kändes ju trist men men.



Det negativa är väl att jag fortfarande har väldigt ont stundtals, att Max har fått feber och haft sina värsta skriknätter sen han blev född och att jag nu också blivit smittad av Max förkylning o har ingen röst men det överlever jag. Hoppas Max snart känner sig bättre bara så vi slipper de här vidriga nätterna innan man blir galen!



Ha en trevlig helg!

2009-02-07 @ 13:24:25
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej,

Hoppas det löser sig med magen. Sån't är inte kul!



Det vore synd med en bloggtimeout, jag läser ofta här inne, med stor behållning. Ja, det blir tufft för "Reds" om Gerrard blir borta en längre tid. Hans betydelse blev väldigt tydlig mot Everton. Och varför Lucas i st f Mascherano från start?!?!



Du har fått en "bloggutmaning" av mig. Anta den om du har tid och lust! :)



Läs mer: http://fredrikfoto.blogspot.com/2009/02/en-utmaning.html



Mvh FredrikB (från "Foten")

2009-02-08 @ 21:13:04
Postat av: pangis

Jag röstar med bestämdhet mot en bloggtimeout!!! Tar du en time out får vi inga härliga Maxbilder att glädjas åt.. Vem ska då förgylla mina veckor? Du kanske inte heller ska äta mjöl eller mjölk.. Hoppas du blir bättre snart..och Maxen med såklart!

2009-02-09 @ 13:29:00
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Nina

Nej, ingen time out för bövelen!!!



Dock så verkar hela läkarkåren suga fetballe ursäkta men jag blir s¨in i helvetes förbannad! När jag drog in i väggen här för 2 år sen var det samma visa här... ingen lyssnade klart o ingen gick till botten med nåt. En stackars sjukgymnast var det so till slut hjälpte mig att förstå och slussade mig vidare....



Fan mattias, förstår din frustration!! Tycker nästan du ska försöka kontakta en privatläkare... som förstår språket och som avsätter en jävla timma till ditt dilemma!!!



Åååhh..lider med dig!!

2009-02-09 @ 14:15:32
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: sofie

Hoppas inte att du ger upp med bloggningen o felet med din mage för det låter inte bra med den värken du har där.Hoppas att du snart får hjälp.

2009-02-10 @ 11:23:45
Postat av: Fru P

Mattiiiiias!!!!! Man får gnälla i sin blogg. Man MÅSTE gnälla i sin blogg, det kallas TERAPI och får en att må liiite bättre. Man måste få ur sig skit och då är ju bloggen PERFEKT. Inte sant?!



Usch, hoppas innerligt att allt blir bättre SNART. Typ idag. Eller iaf imorgon.



Lider med er.



Ingen lek att vara dålig o samtidigt ta hand om sin familj...



Tänker på dig/er.

2009-02-10 @ 14:55:11
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ni är snälla ni! Kanske återupptar gnällbloggandet snart då det finns massor av nytt att gnälla om efter vidrig rektoskopi och nu är max hemma med mig magsjuk dessutom. Tjohooo!

2009-02-11 @ 13:02:15
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: jama

MEn du, för fasen. Gnäll på, blogga på. Jag tycker som Fru P = IT`S TERAPI LIKSOM!!



Bränner det i magen? Kan det inte vara magsår/katarr eller nåt sånt? Fast de borde de kanske sett på undersökningarna? Har aldrig haft det själv så jag vet inte hur det känns men många säger att det bränner.



Du kanske ska göra som jag annars! Kontakta en sjukgymnast istället. Kanske det är nåt hon/han kan hjälpa till med. Så verkar det faktiskt vara i mitt fall. Även om det var det SISTA jag tänkte på. Dock alltid bra att utesluta andra saker först genom läkarkoller. Som du nu gjort riktigt grundligt.



Min sjukgymnast tar sig tid. Det har jag tyvärr inte kännt på samma sätt av läkare. Där är det, "dina prover va bra, så, hej då". Typ.



Nä fy. Sånt här är pissjobbigt.

Men fortsätt blogga. Vi som läser läser. Och tycker nån du är jobbig som gnäller - ignorera. Det är DIN blogg!



Krya på dig!

2009-02-11 @ 17:54:05
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0