Saab i kris

Mycket prat om Saabs kris just nu och nyligen kom jag på att mina fyra senaste bilar har varit Saabar även om jag inte alls ser mig som någon Saabfreak på nåt sätt. Det började med att jag hade två olika Saab 9000 innan jag sedan köpte min vita Saab 9-3 (Se foto) som vi sedan bytte ut mot en svart Saab 9-5 Sportkombi nu när vi fick Max.

Det som framförallt gjort att jag/vi valt Saab de sista fem åren är ju att både Saab 9-3 och 9-5 i mina ögon har kännts som mycket mer bil än konkurrenter inom samma prisklass. Nu får vi se hur framtiden ser ut för Saab men jag hoppas företaget kan fortsätta tillverka bilar eftersom jag tillhör en av de nöjda kunderna som gärna kör Saab i framtiden också.

Några fler som gillar Saab?



Min gamla favvobil...

Kommentarer >>
Postat av: Anonym

JA.....både jag och sambon föredrar SAAB...vi har en 9.5 Biopower....



och är verkligen SUPERnöjda....

Tror att krisen kommer att lösa sig...(förhoppningsvis...)



Hoppas ni är piggare nu och att du får ordning på smärtan i magen...



//Sofie (Tinas jobb och klasskompis)

2009-02-19 @ 19:49:08
Postat av: jama

Min första bil, saab 900 83:a.

Den fanns i familjens ägo sen många år och när jag tog körkort (när jag var 19 år -96) så fick jag den!!!!!!! Taklucka o grejer. Fick ofta använda tjoken (choken...stavning?) för att den skulle starta. Vatten fick fyllas på ständigt på slutet. Men fan, den greja besiktning efter besiktning.



Det var en redig bil det :)



Så saab ligger mig lite varmt om hjärtat oxå.

2009-02-19 @ 21:00:05
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: DD

Mer bil än konkurenterna i samma prisklass????



Då har du aldrig provkört en audi eller en passat!



Men angående dricka och dans - din mage kasnke hade behövt en god grogg och några timmars techno rave? Då hade du skakat BORT det onda. ;D



Må gott!



2009-02-19 @ 21:15:31
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: pangis

Nope..faktiskt inte.. Men jag gillar inte Volvo heller.. Jag gillar Toyota och självfallet min lilla Cab:-)

2009-02-20 @ 09:50:52
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Jerpa

Är inne på min tredje saab och då har jag haft en 900og en 9-3ss och nuvarnade 9-3sc. Är grymt nöjd med vinterväghållningen med alla förkortningar därtill, men även väghållningen sommartid är bra. Dumt nog är det ju vår snart... och 18åringen i en kommer väl fram igen.

2009-02-20 @ 17:57:35
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: roffe

Ford

2009-02-20 @ 21:16:38
Postat av: E

Upp med en hand, har en far som är saabfreak och har alltid gillat dem. Vi ska köpa ny bil och funderar på om vi ska gå emot strömmen och köpa en saab etanolbil, men vi får se.

2009-02-21 @ 08:40:15
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Mattias

DD/

Jo jag vet mycket väl att Audi t ex kan innebära ännu bättre körglädje mm. Skulle kanske ha förtydligat att jag menade efter våra kriterier med max antal mil, årsmodell, pris mm. Där kändes vår Saab klart mest bil för pengarna....



Roffe/

Din blåa Ford Sierra, det var en bil det!!! ;)

2009-02-21 @ 19:14:06
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: urban borgman

hej mathias.själv kör jag saab och är nöjd.men roligare var att jag fick tips om din blogg av en gemensam vän.jag ser att allt är bra med dig/er

ha det bra M.v.h urban Borgman

2009-02-21 @ 23:44:13
Postat av: Mattias

Vilken skräll Ubbe!!! Hur hittade du hit? Vi har väl inte haft kontakt sedan du flyttade nån gång runt årskurs 6 eller när det var va? :) Hoppas allt är bra med dig hur som helst! Måste kika om du finns på Facebook nu :)

2009-02-22 @ 15:02:30
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0