Prioriteringar från åklagare

Angående hockeybråket där Brynäs sportchef och matiarförvaltare hamnade i "gurgel" med Linköpings Andreas Jämtin så har det ju fått lite efterspel. Sundlöf och Pettersson fick ju böter på 25000/20000kr för sin del i bråket medan Jämtin blev avstängd en match. Rätt hårda straff för Brynäsarna men de får skylla sig själva och stå sitt kast. Därmed borde saken vara utagerad tycker jag men icke!

Nu finns det en i Gästrikland rätt känd åklagare som minsann ska granska fallet eftersom det ju är bråk som sker utanför isen. Åklagaren måste vara mediakåt eller nåt för det måste finnas viktigare saker för honom att göra än att granska en glappkäftig sportchef som visade dåligt omdöme genom att verbalt attackera en ilsk hockeyspelare. Speciellt med tanke på att de fått sina straff och direkt inte kan anses som några återfallsförbrytare ute i samhället eller nåt.

Kommentarer >>
Postat av: Persson

Ur tomas roos blogg/aftonbladet

Jävlas inte med sportchefer



Händelserik vecka.

Jag var själv i Scandinavium i tisdags när Kent Norberg vs Daniel Widing utspelades. I torsdags var det Micke Sundlöv vs Andreas Jämtin.

Intressanta match ups med profiler kan man säga.

Det jag lärt mig efter några år på elitarenorna är att sportchefer är fruktansvärt utsatta.

I tisdags mötte jag både Sundlöv och Norberg i Scandinavium. Småskämtade med båda och blev utskälld, typ, av båda.

Mot Sundlöv sa ja "Jasså, ni ska värva Eddie Läck och förstöra för Leksand inför kvalserien. Inte bra".

Sundlöv tittade på mig och blev svart i ögonen och hade jag haft hår på huvudet hade det stått rakt bakåt av vrålet från Sundlöv.

Därefter var det Norbergs tur att bli arg.

Han kunde inte hålla sig när Daniel Widing gick förbi och sa någonting att det var tur att han inte stod upp mot DiPenta.

Widing svarade med något elakt om Norbergs värvningar och Norberg kontrade med att Widing kunde berätta för hans agenter att sluta ringa och sälja in Widing till Frölunda.

Sedan hamnade jag i en ordväxling med Norberg om allvaret i en hockeymatcvh. Norberg tyckte det var viktigt som sjutton och tyckte jag var konstig. Jag kanske såg en hockeymatch i ett större sammanhang.

**

Men klubbledare är inte sig själva i slutet av en serie eller i en kvalserie eller i slutspelet.

De är under en sådan jävulsk press. Kanske är Sundlöv och Norberg de största vinnarskallarna i elitserien och de åldras säkert tre år under varje hockeymatch som de ser mitt sitt lag.

**

Jag tycker att klubbledare inte bör ha kontakt med spelare eller domare efter matcherna. De kan sitta i en holk/bås uppe vid taket och se matchen. De behöver inte springa i spelargången eller runt omklädningsrummen. Blir bara ett riskmoment.



2009-02-18 @ 20:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0