Lars Winnerbäck

Jag gillar verkligen Lars Winnerbäck även om jag sjukt nog fortfarande inte har sett honom live! I sommar ska det bli ändring på det hade jag tänkt men då spelar han tydligen mestadels i Norge eller på stora festivaler så vi får väl se. Winnerbäck är ju precis som en viss Lundell väldigt sparsam med att figurera i media men på sistonde har han synts till lite mer som t ex hos Skavlan (SVT) och så sändes ju dokumentären Solen i ögonen också på SVT för en tid sen.

Han är verkligen inte den här kaxiga rockstjärnan utan verkar mer nästan vilja be om ursäkt för sin framgång och känner sig tydligen inte helt trygg med att stå på scenen heller. Fast som han själv säger i dokumentären så har han väl insett att det är på scenen han hör hemma.

Jag som  är ett stort Lundellfan kan ju se rätt stora likheter mellan dessa två artister men ändå så har Winnerbäck många fans som inte alls skulle kunna tänka sig lyssna på Lundell känns det som. Winnerbäck har ju en yngre och bredare publik än Lundell vilket inte alls är konstigt och har väl agerat lite annorlunda vad gäller val av singlar, massproduktion av album mm. Svårt att välja ut favoritlåtar med Winnerbäck men här nedan är två av dem jag gillar bäst.

Gillar ni Winnerbäck och vilka är era favoritlåtar?


Lars Winnerbäck - För dig


Lars Winnerbäck & Lisa Ekdahl - Kom Änglar

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Nope.. lite för tradig för min smak:-)

2009-02-23 @ 13:23:52
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: FredrikB

Winnerbäck har en stark låtkatalog, men verkar ha fått lite skrivkramp de senaste åren. Har sett honom live tre gånger på olika turnéer och "Daugava"-turnén hösten -07 var den bästa, tycker jag.



Favoritlåtar för min del är "För dig", "Tanken som räknas", "Timglas" och "Gråa dagar".

2009-02-23 @ 13:51:45
URL: http://fredrikfoto.blogspot.com/
Postat av: DD

Nej, ärligt talat gillar jag inte Winnerbäck alls.



2009-02-23 @ 15:25:35
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Flugan

Tycker "Under månen" är hans bästa

2009-02-23 @ 17:19:32
Postat av: Linda

Varning för ras och Hugger i sten är mina favoriter, sen finns de såklart många fler som är jättebra också förstås. Lyssnat på Winnerbäck i många år nu :)

2009-02-23 @ 23:41:06
Postat av: Honung

Han är ju så jävla deppig hela tiden....

2009-02-25 @ 00:40:04
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0