Tre Kronors OS-trupp

Vi är nog många sportintresserade som ser fram mot att OS-ishockeyn i Vancouver 2010 ska köra igång! Snart kommer Bengt-Åke Gustafsson att ta ut sin OS-trupp och det är ju alltid roligt att spekulera i laguttagningar mm. Tyvärr har jag sett väldigt lite NHL denna säsong så det känns otroligt svårt att t ex bedöma vilka backar som ska vara med i truppen och sen vet man ju inte skadeläget på t ex Foppa och Franzén.

Tittar man på mitt lag så kan man ju undra hur Bengt-Åke ska kunna välja ut två PP-uppställningar forwardsmässigt men det får väl ses som ett angenämt problem. Jag skulle också vilja haft en ren checklingline som fjärdekedja men vill inte utelämna L Ericsson eller Samuelsson till förmån för t ex Pebben eller M Nilsson. Kom gärna med synpunkter eller lämna era egna OS-trupper bland kommentarerna!

Mattias OS-trupp

MV: Henke Lundqvist, Jonas Gustafsson, Jacob Markström

B: Niklas Lidström, Niklas Kronwall
B: Mattias Öhlund, Tobias Enström
B: Viktor Hedman, D Murray
B: Magnus Johansson

F: J Franzén, H Zetterberg, P Forsberg
F: M Weinhandl. H Sedin, D Sedin
F: D Alfredsson, N Bäckström, L Eriksson
F: T Holmström, S Påhlsson, M Samuelsson



Kommentarer >>
Postat av: Johan B

Här kommer min OS-trupp i nuläget!



LIDSTRÖM-KRONWALL

FRANZÉN-ZÄTA-ALFREDSSON



öHLUND-TALLINDER

SEDIN-SEDIN-WEINHANDL



ENSTRÖM-ERICSSON

FORSBERG-BÄCKSTRÖM-ERIKSSON



4:e kedjan

HOLMSTRÖM-PÅHLSSON-SAMUELSSON



7:e back

STRÅLMAN



Kommentarer på det? Era lag?

2009-12-20 @ 08:12:29
Postat av: Johan B

Nästan idenstiskt lika lag Olsson! Det var väl egentligen bara två ordinarie backar vi hade olika.



Tror att Foppa kan gör mer skada för motståndarna i en tredjekedja då han slipper spela så mycket och mot de bästa hela tiden.



Jag glömde målisar: Lunkan, Gustavsson, Ersberg (tror att Markström skulle få det tufft på liten rink och ett till mästerskap efter J-VM är väl mycket).

2009-12-20 @ 10:04:44
Postat av: Mattias

Ja jag skulle kunna dra lott om backarna känns det som för Tallinder och Jonathan Ericsson liksom Odoya skulle ju lika gärna kunna vara med som Enström, Hedman exempelvis. Magnus J vill jag ha med för PP då jag tycker han är snäppet vassare än Strålman där.



Johan Hedberg borde ju vara given som tredjemålvakt i annat fall men är ju inte aktuell efter Bengt-Åkes märkliga val av 8 andra målvakter som t ex Mattias Modig???



2009-12-20 @ 11:40:57
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: ullisar

det känns som jag har svårt att hänga med nu för tiden... :) bengt-åke känner jag ju till. och dom där spelarna som är i min egen ålder (läs: asagamla). men sen är det en massa -ssons som jag inte har hört talas om tror jag. shit. det blir ett konstigt OS tror jag!

2009-12-21 @ 04:24:36
URL: http://ullrika.se
Postat av: F Persson

OS-Laget: MV H Lundqvist,J Gustavsson ,J Markström

B N lidström - N Kronwall

B M Öhlund - T Enström

B J Oduya - D Murray



F P Forsberg - H Zetterberg - J Franzen

F D Sedin - H Sedin - M Weinhandl

F D Alfredsson - N Bäcksröm - L Eriksson

T Holmström - S Påhlsson - M Samuelsson

7:e back H Tallinder



Nu lär jag åka och jobba kanske kommenterear senare



2009-12-21 @ 13:31:58
Postat av: F Persson

kedjorna blir ju väldigt lika men jag hade ju min 1:kedja sen tidigare ..sen är det ju solklart med weindhandl och sedins och då blir ju 3:e lika klar

backarna är desto svårarae då jag inte sett nästan nåt nhl denna säsong....men jag vill så jävla gärna att Murray blir med...snittar väl 20 min i SanJose men då borde ju även Hjalmarsson vara given....svårt va!?

nu väntar jag på Facit (läs Wanke) ..:-)

2009-12-22 @ 11:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0