Tidig morgon

På sistonde har jag börjat sova lite sämre igen och har ofta svårt att somna om när jag blivit väckt av Max på nätterna. Denna morgon var det kört redan klockan 04 så det fick bli några timmar i tv-soffan innan jag skulle lämna Maxen på dagis. Jag kikade på Kattis & Co och Sommarpratarna som jag hade spelat in. Jag gillar den typen av "pratprogram" om det är bra gäster som i dessa fall med t ex Filip Hammar och Claes Malmberg iblandade. Tittade även på ett avsnitt av den urflippade serien Nip/Tuck!

Sedan skulle Max till dagis till halvåtta och det gäller verkligen att börja den dryga påklädningen i tid då det lätt blir stressigt. Detta är en stor nackdel med vintern för jag tycker verkligen det är skitdrygt att hålla på och strula med av/påklädningen av Max med dessa bökiga vinterkläder. Hellre byter jag massor av bajsblöjor än att på ett bastuvarmt dagis under åsyn av folk klä vinterkläder på en busig Max som inte alltid direkt försöker hjälpa till heller!

Det snöar rejält ute denna morgon så det innebär väl ännu en dag med lite bilolyckor och många halkolyckor. Inte så konstigt om folk ramlar då det är svinhalt med is under snön men jag kan ändå tycka att en del äldre människor kanske borde kunna förebygga en del olyckor genom att strunta i promenaden eller genom t ex använda broddar eller så. Detsamma gäller många bilolyckor då en del chaufförer verkar bli chockade över att det blir halt vid ett sånt här vinterväder.

Nu ska det jobbas som fan idag då jag har väldigt mycket att hinna med. Sedan blir det innebandyträning ikväll och så hoppas jag ha energi efteråt till att skruva ihop vår nya skogarderob. Senast när vi skulle sätta ihop den så var det förstås en del som var sprucken men nu har Tina varit till Ikea och bytt den. Eftersom garderoben ska skruvas fast i betong får jag ju ett bra tillfälle att testa vår nya borrhammare som vi köpte på Biltema förra veckan.


Dagens vinterlåt! Låt det snöa - Ulf Lundell

Kommentarer >>
Postat av: Nina

Tell me about it. Sömnproblemernas drottning här...



Ska erkänna att det blivit bättre men vissa nätter blir jag vaken efter att Milo väckt mig. Inatt var en sån natt, somnade om vid 4 tror jag, sen vaknade Milo för 3:e gången vid 5. JIPPII!! :)

2009-12-17 @ 11:05:58
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Persson

underbar låt från en underbar skiva :-)

2009-12-17 @ 15:53:19
Postat av: Mattias

Nina/

Ja jag önskar man vore en person som bara la ned huvudet och somnade om men men.....



Persson/

Japp, skivan som fick in mig på Lundellspåret!!

2009-12-17 @ 17:04:31
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: DD

Vi har halka här på jobbet och många anställda drog på ändan. Lite gruskorn uppe på isen SER säkert ut.



Idag ska det jobbas som fan så att jag kan halka mig hemåt. Wish me well!

2009-12-18 @ 07:49:21
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Linda

Fy va drygt att du har svårt o sova igen, du kanske ska fundera på att få komma till sömnlab?

2009-12-18 @ 08:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0