Julafton 2009

Julafton
Tinas familj kom hem till oss redan vid lunchtid för att fixa med maten mm. Tinas mormor och morfar från Danmark var på besök denna jul också så vi var 10 personer som firade hos oss. Max trivdes ypperligt denna dag med många av hans favoritsläktingar i huset. Vi kollade på Kalle Anka och det tyckte Max var ganska roligt eftesom alla vuxna satt fastklistrade framför tv:n också. Sedan var det dags för Max att få träffa tomten när Jerker snällt nog tog på sig rollen att gästspela lite som väl utklädd tomte.

Max har ju pratat massor om tomten innan jul och när det väl knackade på och han fick se tomten så blev han ganska exalterad. "Toomten, toomten" skrek han och så fick han några julklappar av honom. Max var lite blyg så han vågade inte ge tomten en kram men oj vad han har pratat om tomten efter denna händelse. Igår natt vaknade han till exempel mitt i natten och sa - " hååå, hååå, hååå, tåååmten" innan han sen somnade om.

Vad gäller julklappar så fick jag bra paket av Tina med lite snygga kläder, tidningarna Slitz och Goal i julstrumpan, Håkan Hellströms nya dvd från Peace & Love i somras och så  Filip & Fredriks nya bok Tårtgeneralen. Från min mor fick jag kläder och några olika presentkort. Till Tina hade jag köpt lite underkläder, en prenumeration på tidningen Mama och en parfym+ansiktskräm (DK). Max fick mycket bra julklappar av släkten som Duplo Lego, böcker, pussel och av oss bland annat 2 st Briotågbanor samt lite annat.

Efter en massa ätande och julklappsutdelning så kollade vi lite på när Mr Bean firade jul innan vi sedan spelade vårt nya Buzz Quiz World på PS3 senare på kvällen. En bra avslutning på en ganska trevlig julafton måste jag säga. Jag är ju ingen lyrisk julfirare men det var en bra julafton och framförallt var det ju så roligt att se Max så lycklig hela dagen med tomteträffen som den stora höjdpunkten för honom.

Mellandagarna
Både på Juldagen och Annandagen var vi på middagar hos Tinas pappa och min mamma. Tyvärr blev min brorson Milton magsjuk precis när de hade satt sig i bilen för att åka till morsan på Annandagen så brorsan med familj har vi inte träffat ännu. I flera år tillbaka så har vi ju träffats ett gäng för att spela rinkbandy på juldagen och så brukar vi gå på krogen på kvällen men denna jul blev det inget sånt alls lite trist nog.

På Annandagen hade jag planer på utgång men då nästan inga kompisar skulle gå ut så valde jag att ta en tv-sportkväll hemma istället vilket inte heller var så dumt då Liverpool, Brynäs och Småkronorna visades på tv:n och alla tre segrade denna kväll! Tilltugget blev ostkrokar/choklad i massor förstås! Även om det inte blev någon rinkbandy så har jag alla falll fått spela innebandy två ggr i mellandagarna vilket kanske alla fall lite motverkar den sedvanliga viktuppgången vid julen.

Förutom att ha varit på en massa middagar så har vi mestadels varit hemma och nu även börjat lite målning av kökstaket genom att tvätta taket och sedan täckmåla alla dessa "kvistar" i furutaket. Tyvärr är min axel rätt paj just nu så bara att tvätta taket blev för mycket så Tina fick göra jobbet med att täckmåla kvistarna. Det vore roligt att hinna måla taket vitt innan nyår men det lär vi inte hinna med då jag ju jobbar Måndag, Tisdag och Onsdag denna vecka och förhoppningsvis kan träna innebandy två av kvällarna.


Max får äta pepparkakshus, träffa tomten, smygåt Alladin-choklad och lek med tågbanan.


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Bästa bilden är när han smygätit aladin:-) Sötaste busungen minsann:-)

2009-12-29 @ 14:54:00
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: ullisar

tråkigt med magsjuka mitt i allt julfirande men tur i oturen att den dök upp i tid så ni hann hålla er osmittade iaf!



fotona är såklart dunderhärliga!! sicken tågbana! huuur lång som helst. han ser helt förundrad ut, den lille stinsen :)



ang ditt mellandagsreainlägg här ovanför så håller jag med mer än du kan ana. inte för att priserna nödvändigtvis höjs, det är nämligen många gånger "special"modeller som aldrig varit tänkta att säljas som nåt annat än reaprodukter. däremot går det att fynda ändå såklart. prutmånen på riktigt bra produkter är (ofta) gynnsam för den som läst på :)

2009-12-30 @ 00:51:02
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0