Fredagsrust

Idag är jag hemma och försöker fixa klart med badrummet tills min kompis Jens kommer på Måndag för att lägga in nya mattan/tapeten. Lagar stora fula hål i väggarna med nåt som heter Hemmafix, slipar bort lös tapet och spacklar lite mm. Igår tog jag bort badrumsmattan som var limmad med nåt monsterlim från 1979 så det var en hård 2-timmarskamp där jag med hjälp av kofoten och ilska till slut besegrade mattdjäveln.

Tar en liten lunchpaus nu och hoppas verkligen att VVS-firman kommer på eftermiddagen för att gjuta igen den nya golvbrunnen som planerat för annars spricker schemat totalt. I helgen ska vi också måla taket i badrummet och sen så måste vi få bort badkar, wc, tvättställ, skåp och allt annat skit på altanen men förutom det så kommer det mest bli hantverkare som jobbar med badrummet framöver, skönt!!!



Den härliga gula mattan/tapeten från -79 är borta!

Kommentarer >>
Postat av: Jerpa

Nu när man ser tapeten så här så är den ännu fulare än i verkligheten, eller iaf vad jag kommer ihåg. Det kan ju inte bli sämre iaf ;)

2009-12-04 @ 22:32:45
URL: http://www.jerpa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0