Dagen före...

Igår kväll blev Max mycket värre i sin förkylning med en dryg hosta så vi fick återuppleva en sån där gråtkväll/natt som vi haft många av under året men sluppit den senaste tiden. Vid fyratiden imorse gav jag upp och gjorde dag för att sedan åka tidigt till jobbet. Skönt nog så verkar Max lite piggare på dagen så vi håller alla tummar för att han får vara pigg på julaftonen och inte hostar så mycket kommande kvällar/nätter.

Idag på lunchen var jag på bolaget och jag är glad att slippa göra några fler julärenden denna hysteriska dag i julhandeln. Jag köpte lite sprit, vin och öl ifall det skulle bli någon fest i mellandagarna men det ser nog ut att bli rätt lugnt tror jag. Däremot hoppas jag kunna få till lite innebandy och kanske någon tv-sportkväll med grabbarna i mellandagarna då jag tycker det är trist att jag träffar kompisarna så sällan numera.

En tennis mot Wanke är också inplanerad på Söndag men förmodligen måste jag ställa in då jag har för ont i axeln efter vår match förra Söndagen. Den matchen vann förresten Wanke med 6-3, 7-6 efter en jämn välspelad tillställning så nu står det 5-5 i matcher år 2009!!! Djäkligt roligt att spela igen men lite oroande med axeln så nu får jag se till att skärpa mig och köra ordentlig rehab med gummiband mm. annars blir det en trist sommar.

Vi kommer att fira jul hemma hos oss med Tinas familj även i år. Min mamma och brorsans familj får jag träffa på Annandagen och det kommer nog kännas lite konstigt att morsan inte är med för första julen någonsin men o andra sidan är jag glad över att hon ska vara med sin nye gubbe så det blir nog bra det.

Max kommer nog alla fall trivas väldigt bra på julaftonen då har får vara en hel lång dag/kväll med släktingar som han tycker så mycket om. Nu hoppas jag bara att vi kan fixa någon som är tomte också för det blir ju väldigt roligt att se hur han kommer reagera ifall tomten ska ge honom julklappar.

Nu är det dags för mig att ta helg och spela lite friskvårdsinnebandy med jobbet!

Kommentarer >>
Postat av: Pangis

Önskar er en God och frisk jul!

2009-12-23 @ 16:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0