Våren är här!

Var nyss ute på lunchen och gick en liten promenad i ljuvligt solväder efter att jag hade käkat. Helt underbart vårväder idag och som man har längtat efter sol/värme denna evighetsvinter! Det ska bli så roligt att kunna vara ute lite mer med Max nu framöver utan att han behöver ha de där otympliga vinterkläderna som han inte trivs med och har lite svårt att gå i.

Ikväll kanske vi tar en tur in till Valbo/Gävle för lite shopping då jag inte handlat kläder på evigheter och Tina har ju lite nya presentkort från igår att utnyttja. Jag skulle verkligen behöva förnya min vår/sommargarderob nu även om vi inte direkt har obegränsad budget för det. En snygg klocka med svart armband, ett par sommarskor, nya jeans och lite tröjor står högst på önskelistan för min del.

Vi ska nog även spana in en sandlåda till Max ikväll. Byggvaruhusen säljer ju sådana för några hundra med lock som håller katterna borta. Vore perfekt att ha en sådan i vår lilla trädgård och vill han sen leka i en större sandlåda med kompisar så har vi ju massor av lekparker i vårt radhusområde.

På Lördag ska Tina ha lite partaj hemma med några tjejkompisar så jag och Max ska fly hem till farmor i Storvik över natten. Min mor har köpt en resesäng och en barnstol så nu är det på tiden att han får prova sova hos farmor en gång. Bara hoppas att det blir samma sovsuccé som hos mormor och att Max jobbiga hosta från inatt försvinner.

Jag får önska alla en trevlig helg!


Maxen softar, för ett år sen!

Kommentarer >>
Postat av: Malla

Farmor kommer tukta sovickemonstret! Låt henne!



Pok



Mallablevgalenavickesovungarbralla

2009-04-03 @ 20:16:57
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: JaanaBanana

Hoppas helgen blir bra! Solen ska ju skina även idag, lördag..

2009-04-04 @ 07:08:00
URL: http://jaanabanana.blogg.se/
Postat av: E

Hej, vad mysigt med en sandlåde, den framkallar nog stor glädje. Tycker det är krokus överallt så det känns verkligen som om våren har landat.



Nej, exakt. Man behöver ej mer datorrelaterade saker och det ska bli riktigt skönt med en paus speciellt då jag arbetar mycket online på jobbet.



Trevlig helg och njut av vädret.

2009-04-04 @ 08:01:41
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: pangis

Det är tillåtet att gnälla i bloggar, kör på bara. Mina barn sov på nätterna så jag sover sämre nu än vad jag gjorde då.. I synnerhet med en snarkandes KP brevid mig.. som inte har vett att stänga av sin j-a telefon!! suck.. ja ja jag får ju en lugn och skön morgon.. Men när det gäller lilleman och sovning.. jag förstår er, det måste vara ruskigt jobbigt.. även för honom. Ha en fin dag ni med!

2009-04-04 @ 08:25:08
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: DD

Våren har funnits i Malmö länge *hahahaha* ;D



2009-04-07 @ 12:47:54
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0