Städning på långfredagen

Långfredagen blev en ledig dag som för oss mest innebar en massa städning. Vi har haft lite funderingar på att åka bort någonstans i helgen och göra något roligt men valde istället att vara hemma och göra något tråkigt som en rejäl vårstädning. Medan Tina och Max hälsade på mormor på eftermiddagen så städade jag vardagsrummet och senare på kvällen badrummet nere. Det tog många timmar men skönt efteråt förstås och nu har vi bara 5-6 rum kvar då, pust!

Vi hade planerat en barnfri kväll/natt men då Max hade sån djävla hosta natten innan så ville vi inte att min mor skulle få ta en sån jobbig natt första gången hon skulle ha honom själv hos sig över natten. Idag är hostan lite bättre men han är förkyld och tar sig åt örat ibland så skulle inte förvåna om det är öroninflammation IGEN. Han är inte direkt på topphumör heller och behöver underhållas varje sekund vår lille skrutt.

Vårt kylskåp har ju pajat så vi har fått slänga allting som fann i kylen och har numera bara lite smör och ost i en kylväska istället. Vad härligt att detta hände just denna långhelg när man inte får tag på någon reparatör och även vill ha ett välfyllt kallt kylskåp. Känns inte så kul om vi måste köpa ett nytt heller för pengar vi inte har men jag får väl skicka ut Tina och Maxen som påskkärringar så får de dra in lite pengar till familjen, ha ha.

Nu lyser solen ute så istället för att ta igen lite förlorad sömn som jag hade tänkt göra på förmiddagen ska jag nog vara lite ute med familjen istället! Senare idag ska jag se Liverpool vinna mot Blackburn och sen ska vi nog till morsan på lite påskmat på eftermiddagen. Ikväll har vi pratat om att träffa Nisse och Susanne eller några andra kompisar men vet ej hur det blir än? Om vi inte träffar några kompisar ikväll så är jag nog lite sugen på utgång även om bakfylla inte lockar som trött småbarnsförälder. Fast nåt roligt vill jag gärna göra denna påskhelg så vi får se hur det blir?

Ha en trevlig påskhelg!!!


Max hjälper förstås till med städningen och vill helst hantera dammsugaren

Kommentarer >>
Postat av: Linda

va typiskt att er kyl brakat samman :( Hoppas Max inte åkt på en till öroninflammation, då blir det nog rör för honom.

2009-04-11 @ 10:14:47
Postat av: wanke

Flera timmar för 2 rum olsson ??? Måste du fastnat en braa lång stund i soffan med tvn på ;) Faan jag städar ju hela huset inkl skurning..på en 1 1/2 timme! Städa du med en tandborste :D ;)

2009-04-11 @ 10:27:47
Postat av: wanke

Lär ju faktiskt säga att du har ju en jääävla tur du olsson :D ;) Vad har du gjort för å förtjäna all denna otur 2009 !! Nåja ...du går förhoppningsvis mot ljusare tider ..för det kan fan inte bli värre nu !

Glad Påsk på er!

2009-04-11 @ 10:30:46
Postat av: pangis

Alltså.. Vilket oflyt ni har i år.. Hoppas skrutten blir bra snart! och Ha en riktigt Glad Påsk iallafall!!!!

2009-04-11 @ 19:52:42
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Honung

Stackars er säger jag bara - Ända sedan nyår har det bara varit otur, otur, otur... Tack för jättesnäll kommentar. Sånt säger riktiga människor. Kram!

2009-04-14 @ 21:38:23
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0