Sjukling igen

I Söndags natt fick Max rätt hög feber så han har varit hemma två dagar från dagis nu igen. Igår hade han 39,5 i feber och var rejält hängig vår lillskrutt. Tina och jag var hemma halva dagen var då men idag är det jag som vabbar. Max och jag sov ihop inatt och det blev mycket vakningar för stackars Max som dessutom blev lös i magen så det blev massor av blöjbyten dessutom.

Vi vet ju inte om det är öroninflammation igen eller kanske nya tänder eftersom han tar sig åt mun ibland eller nåt annat men idag är han alla fall lite piggare. Så Max och jag har haft en ganska mysig förmiddag ihop då vi har lekt en massa, dammsugit här hemma, sopat lite utomhus, provat hans nya cykel mm.

Han tar verkligen igen att han inte orkade busa igår och har varit helt galen här idag ett tag. Förhoppningsvis kan han gå på dagis igen imorgon eller på Torsdag vilket vore bra då jag känner lite stress över att jag har mycket som behöver fixas på jobbet men det får bli som det blir.


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Ja småbarnsåren innebär att man tar ett steg tillbaka..och gillar läget. inget annat att göra.. Men så stor och fin han är killen på sin trehjuling.. med nappen i munnen:-) Glad Påsk till er alla,, vi drar till Sälen..som vanligt:-) Dåligt med snö dock men vi strosar runt och myser mest ändå

2009-04-07 @ 20:51:42
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Nina

Åh, jag minns den där sjukdomstiden. Jag hade precis börjat ett nytt jobb som säljare, Elliot var sjuk för jämnan och barnens pappa tjänade bäst av oss två då så han fick jobba o jag vabba. Dom såg mig knappt på jobbet på ett halvår... han var sjuk JÄMT!!! Men jag kan bara trösta dig med att det går över och blir mycket bättre. Idag är mina ungarn knappt sjuka alls....



Kämpa på, jag är väl själv där snart med en sjukling till bebis. Det brukar ju komma....

2009-04-07 @ 21:40:16
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Malla

Lilla killen.. Det tär på alla när de små liven är sjuka..



Pok



Mallakryapåerbralla

2009-04-08 @ 08:46:55
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Elena

Dagens fråga: Vad är det värsta med sommaren?

2009-04-08 @ 09:59:24
URL: http://elenasobrino.blogg.se/
Postat av: DD

Typiskt dagissjukan. Första halvåret på dagis är dom konstant sjuka med feber, snor, halsont och annat elände. Bit ihop och komigen.



2009-04-08 @ 10:05:28
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: jama

Ha ha...ja men i den där åldern kan det va rätt jobbigt att vabba, då det ofta gnälls och är väldigt kinkigt liksom.



Nu börjar mina barn bli en fröjd att vara hemma med, de är dels större o tar för sig sjävla (2,5 år o 5 år) samt att de har varann!! Ibland är det inte så dumt med syskon relativt tätt ;)



Nu njöt jag av det PGA VÄDRET!! Att få vara ute gör underverk, både för barnen o för mamman :)



Jag känner mig bättre idag faktiskt så jag hoppas jag slipper åka på en förkylning lagom till påsk!



Ha en skön påskhelg! Själv har jag suttit o mofflat i mig (ett dock litet) påskägg - IGEN! Hmmmm..det där med beach säsongen har jag helt förträngt nu! ;)

2009-04-08 @ 10:30:43
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja det var ju ingen jättefara med Max och idag är han piggare och hemma med Tina medan jag jobbar. Så imorgon får han besöka sitt kära dagis igen hoppas vi!

2009-04-08 @ 12:53:20
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0