Grillpremiär 25/4

Natten till Lördagen sov Max skapligt medan jag sov uselt. Sen när han ville gå upp klockan 05:20 var det inte den piggaste Mattias som klev upp denna Lördagsmorgon. Kände mig totalt energilös hela Lördagen och kanske var det en kombination av dålig sömn och att jag efter en rejäl förkylning tränade innebandy fem dagar i sträck i bastuvarma inomhushallar eller så är det helt enkelt bara saknaden av godis denna hälsovecka som gör mig svag! :)

Det var en rätt dryg Lördagsmorgon som kändes väldigt lång då Junior vill upp så djävla tidigt jämt. Det är ju verkligen full fart på Max numera och jag tror det blev ca 20-30 gråttillfällen denna morgon då han ju ska klättra och springa snabbare än vad han klarar av vilket leder till vurpor och gråt. Sen ska han ju vara med överrallt så man kan ju glömma att äta frukost, gå på toa eller göra något annat i lugn och ro.

När Maxen väl sov middag så låg vi bara i varsin solstol på altanen och njöt i nästan två timmar! På eftermiddagen sen var vi mest ute och plockade fram lite inför premiärgrillningen detta år. Som vanligt grillade vi fläskfilé och till detta fixade Tina en väldigt god flingsaltad/inoljad ugnsstekt blandning av potatis/morötter, sallad +tre olika såser. För att var helt nöjd med hälsoveckan så kanske vi skulle ätit lite mindre men det var ju så gott och så delade vi på en flaska vin också. Ljuvligt att äntligen sitta på altanen i sommarvärme igen!

På Lördagskvällen hörde jag en liten duns och lite gråt uppefrån Max sovrum. När jag kom upp så låg Max UNDER SÄNGEN och snyftade! Blev orolig för att att han slagit sig om han nu ramlat ur sängen men det verkade inte vara någon fara. Jag drog ut honom därifrån och gosade honom till sömns igen. Max säng är verkligen inte hög så jag blev minst sagt förvånad när jag kom upp och han var under sängen!!!

Tina somnade ganska snabbt i soffan på kvällen medan jag spolade igenom både Liverpools match och Sveriges VM-premiär i hockey-VM. Roligt att sitta och titta på sport en hel lördagskväll utan godis, INTE!!! Åt lite frysta hallon alla fall och sov sen djäkligt skönt på nedervåningen medan Tina fick ta hand om sömnmarodören denna natt.

Nu är det Söndagslunch och tidigt imorse tog jag och Max en riktigt skön långpromenad på ca 1:40. Då kunde Tina få lite välförtjänt sovmorgon och så var vi till Ica Maxi för inhandling av de obligatoriska Söndagstidningarna med bilagor. Tyvärr fick jag skavsår igen trots mina sköna nya gympadojjor. Jag måste nog skära bort hälknölen på min vänsterfot om jag ska kunna gå en promenad/golfrunda med gympaskor som tar längre än en timme verkar det som.

Nu sover Max middag och förutom att hinna käka lite i lugn och ro så ska vi väl försöka göra lite nytta ute i trädgården eller nåt här på eftermiddagen. Tyvärr inte lika soligt idag då det är lite dis men varmt och skönt ute alla fall.

Vad har ni gjort i helgen?


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Vilken skön bild på honom.. Den första.. busige Max..Den hade jag förstorat om jag varit ni..:-)

2009-04-26 @ 14:17:19
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Lina

Grillat så klart! :)

2009-04-26 @ 17:51:45
URL: http://www.nattstad.se/lina*n
Postat av: Jerpa

Jag tycker det är helt ok att unna sig något nångång, tex lite extra på grillpremiären och ta en vinare till. Men det är svårt att stå emot när man har haft ett "litet" mönster. Var hallonen goda? ;)

2009-04-27 @ 08:54:02
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Mattias

Jerpa/

Ja problemet är ju att man måste sluta sig unna nån gång för att bryta mönstret men man behöver ju inte vara tokextrem. Hallonen var supergoda så jag äter nog för mycket sånt också egentligen men skitsamma :)

2009-04-27 @ 20:50:52
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0