En underbar natt

Igår kväll somnade Max vid kl 20 och sov sen bättre än på mycket mycket länge! Han vaknade en gång vid kl 20:40 och en gång till vid kl 03 innan jag sen hörde honom "prata" vid kl 6:15. Då satt han i sin spjälsäng och var pigg o glad så jag tog in honom till oss så vi kunde mysa till lite Teletubbies på tv:n. Fler såna här nätter vore ju mumma!!!

Hur mysigt det än är att vara pappaledig så finns det förstås dagar då jag upplever det mer mer trist/jobbigt än andra dagar. Igår var en sådan dag lite beroende på att jag hade magknip hela dagen och dessutom kände mig uttråkad på att plocka, byta blöjor, ta på/av kläder, mata och framförallt leka/underhålla vår superaktive son. Det var djäkligt skönt när Tina kom hem vid 17:30 tiden från skolan och jag har det ju ändå lyxigt eftersom hon kommer plugga en del hemifrån i höst och kan byta av mig lite ibland.

Framöver ska jag försöka se till att jag och Max kommer ut på lite fler saker än vad vi gjort hittills. Det blir lätt att man stannar inne när det är svinkallt höstväder med regn och Tina har bilen. Dessutom har ju alla mina pappakompisar naturligtvis slut på sin pappaledighet vilket är trist men det finns ju öppna förskolan mm. som vi kan besöka.

Apropå att gå ut i kallt regnigt höstväder så är det precis vad vi ska göra nu snart då Max har blivit kallad till tandhygienisten. Gissar att det väl mest är lite info om hur vi ska sköta om hans tänder eller nåt för de ska väl knappast borra i Max två små gaddar. Efter tandläkarbesöket kanske jag tar en promenad hem till Persson, Vicky och Emma som ju har kattungar som vi lär spana in.


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Dom räknar tänderna och så får man en tandborste.. sen blir man ju beundrad som lite sötbäbis också såklart:-)

2008-09-16 @ 15:42:32
URL: http://www.pangbruden.blogspot,com
Postat av: Linda

HAHA vilket gapskratt på sista bilden! <3



Hoppas hoppas ni får fler sådana nätter, Tina var så glad imorse när hon berättade att ni fått en jättebra natt!

2008-09-16 @ 17:39:47
Postat av: Jerpa

Ooo, jag drar åt mig tårna och får ilningar i kroppen. Tänker då på bild nr 2. Jag har kört över andra och andra har kört över mig.

2008-09-17 @ 11:12:21
URL: http://www.jerpa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0