Sångstund med Max

Igår var vi på sångstund på den öppna förskolan med Max. Vi satt oss i en ring med barnen framför oss och en kvinnlig ledare sjöng lite barnsånger som man fick sjunga med i bäst man ville/kunde. Jag hamnade bredvid henne så jag bara bävade för att det skulle bli nåt som - Max pappa kanske kan inleda denna sång? Så blev det inte vilket kändes som en stor lättnad både för mig och för de andras öron.

Jag tyckte att det var överaskande trevligt och framförallt spännande att se hur Max och de andra barnen agerade under denna halvtimme. Max tittade inte alls på de andra barnen utan var helt betagen i kursledarens trumma som han sen fick slå lite på när sångstunden var över. Jag ska försöka se till att ta mig till öppna förskolan lite mer framöver här så att Max får träffa lite andra bäbisar och jag får umgås med lite mammor/pappor på dagarna också.


Kommentarer >>
Postat av: Malla

"Nöppa skolan" sa min yngsta.. Jag gillar verkligen "öppna"... Kanonkul att träffa nya/gamla vänner.. Och sångstunderna är bara för gulliga. Ungarna ser helt "???????????? Vafan händer ut"... Medans föräldrarna pendlar mellan att sjunga som de vore Carola.. Eller Gömmer sig bakom kidsen=Gör allt för att inte synas.. Gissa vem jag var?!? ;-)



Ha en härlig resterande helg..



MallaVaddåinteCarolaBralla?!??! ;-)

2008-09-06 @ 21:25:34
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Mattias

Ja jag kan lova att jag inte var Carola och sen när alla andra utom jag kunde de här rörelserna man gör till sångerna så kändes det väldigt skönt att hålla i Max kan jag lova :)



Undrar om jag är den enda människan i Sverige som inte har lärt mig hur man gör med händerna under Imse Vimse Spindel?

2008-09-07 @ 08:20:59
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Malla

Hahha... Ja det finns risk för att du är den enda.. Som inte kan spindeln... Men vafan... Skyll på din mamma & pappa.. Så´nt borde hänga med från uppväxten. För jag har då aldrig varit på någon arbetsplats där vi övat den låten! ;-)



Pok



Mallakannogvarendaenefter3ungarbralla

2008-09-07 @ 08:45:32
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0