Mot Lanzarote

Den 5 December åker jag, Tina, Max och min då pensionerade mamma till Lanzarote (Puerto Del Carmen) en vecka!!! Vi kommer att bo på fyrstjärniga hotellet Sol Lanzarote och dessutom ha All Inclusive! Jag har ju haft väldigt kluvna känslor om att resa utomlands med lille Max men genom bekantas bekanta fick vi chansen att nappa på ett erbjudande som var väldigt svårt att avstå! Max reser ju gratis medan vi vuxna får betala ca 5000 kr var vilket jag tycker är ett kanonpris med All-Inclusive!

Eftersom jag varit på Gran Canaria och Teneriffa så kändes det ju extra roligt att det blev Kanarieön Lanzarote denna gång. Hotellet ligger precis vid stranden/havet vid Puerto Del Carmen där det verkar finnas en mysig strandpromenad fylld med restauranger, nattklubbar och även lite shopping som kan tilltala de kvinnliga resenärerna.

Jag vet att vissa som reser med småbarn känner sig mer slitna än utvilade när de kommer hem från charterresor men nu när vi är tre vuxna och endast lilla Max vore det ju märkligt om det blev så. Jag ser mest fram emot att bara njuta av solen,  bad, kanske lite morgonjogging på stranden nedanför hotellet samt förhoppningsvis kanske jag hittar någon att spela lite tennis mot på hotellets egna bana!!! Dessutom ska det bli spännande att för första gången ha All-Inclusive även om det kan innebära en chock för vågen när man kommer hem!

Flyget hem blir det jag bävar mest för då det blir på eftermiddag/kväll. En övertrött skrikande Max då som stör alla medpassagerarna kan nog få den superhöjdrädda Mattias att vilja prova fallskärm för första gången i sitt liv är jag rädd. Nädå, säkerligen kommer det gå bra och detta känns underbart att se fram emot i höstmörkret framöver.


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Med risk för att göra er besvikna.. KP och jag var på Lanzarote i februari 07..fyfan det regnade nästan en hel vecka:-) En dag hade vi sol.. !!!



Bra ni har all inklusive för det är dyrt på ön.. en kaffe minns jag kostade 3.5 euro!!!



Jur som helst med småbarn är det ju lugna gatan och slappa som gäller.. det är en mystisk ö annars med sin vulkan.. fullt med engelsmän och faktiskt ganska bra affärer! Inte bara turistshappar! Minns det var rea på Zara som fanns i ett köpcenter närmre gamla stan i Puerto del Carmen och jag shoppade loss rejält:-)

2008-09-24 @ 11:49:59
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Janne

Bra pris och svårt att tacka nej till ett sådant erbjudande.



Vi var där när vi var små med mamma & pappa så ett utlåtande passar jag på då det förmodligen ser helt annorlunda ut. Ha det gott i solen...peppar...peppar.



/Janne

2008-09-24 @ 13:01:28
URL: http://janne73.blogspot.com/
Postat av: Linda

Underbart! Om man ändå kunde få sådana erbjudanden då -snyft-

2008-09-24 @ 13:11:01
Postat av: Frippo

Härligt Mattias! Det blir säkert kanon skönt. Ni är ju två på Max så det är ju bara att sola, jogga om vart annat.

2008-09-24 @ 14:41:44
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Malla

Äsch... Jag har flygit 8-12 timmars resor md mina små.. Det är bara att ladda med kex, frukt lite youghurt å så välling vis start & landning.. Bra med någon ny leksak.. Bärbar dvd med Telletubisarna?



För min ena som var attans jobbig med sovandet drog jag jorden runt med hennes anvånda sängkläder.. Då sov hon som bäst även borta.. Men innan jag fattade det så skrek hon sig igenom många hotellnätter..



Hoppas något tips är till glädje..



Pok



Mallatröttbralla

2008-09-24 @ 16:53:19
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Nina

Precis där har jag varit.... riktigt bra o jättefint! Det är ju en vulkan ö så åker man upp i bergen så får man se mycket aska och nåt som heter 1000 palmernas dal. Underbart....



Jag o min dåvarande kille åkte dit med mina föräldrar och lillasyster, vi spelade tennis på julafton.... i bikini.. helt underbart!!



Hoppas jag hunnit föda min bebis innan ni åker.... då har jag som ett riktmärke.... ;)



Förresten så har jag en utmaning till dig på min blogg!

2008-09-25 @ 07:22:05
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: Mattias

Pangis/

Ja med mindre än 15 regndagar per år så måste ni haft rejält missflyt med vädret. Jag har haft min beskärda del av väder-otur när jag var till Thailand 2005 så nu räknar jag med kanonväder! Ja jag läste att det fanns lite icke-turistig shopping där också vilket ju kan vara bra och speciellt för morsan o Tina.



Malla/

Jodå vi ska förbereda oss bra och kanske tar med oss bärbar dator fylld med Teletubbiesfilmer som trumfkort :)



Nina/

Ja det blir spännande att se när ni får er bebis! Ska göra utmaningen så fort jag får lite mer tid över antingen här eller som kommentar på din blogg!

2008-09-25 @ 15:31:05
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0