Mamma är pensionär

Idag hade min mamma sin sista riktiga arbetsdag i väskaffären där hon arbetat snudd på hela livet. Hon började arbeta där redan som 20-åring eller nåt och tog sedan över affären från hennes låtsaspappa för 30 år sedan. Min mamma är en väldigt pigg 66-åring som förhoppningsvis har många goda år kvar i livet och jag tycker det känns skönt att hon äntligen slipper stå i den där affären sex dagar i veckan när livet har så mycket annat att erbjuda.

Säkerligen blir det lite ovant för henne men jag tror och hoppas verkligen att hon kommer trivas med livet som pensionär. Tänk vad skönt att slippa alla dessa dryga kunder som köper en plånbok för att 7 år senare komma in och klaga på att dragkedjan gått sönder eller liknande!

 Max tycker mycket om sin snälla farmor så han kommer säkert gilla att få umgås med henne ännu mer än tidigare framöver. Att utforska hennes väskor och halsband är det bästa han vet!


Kommentarer >>
Postat av: Malla

Härligt för din mamma.. Å härligt för er och Maxen... Ju fler som älska Max dessto bättre! Lyllos er alla!



Pok



MallablirlyckligavattseMaxenmåsåbrabralla

2008-09-30 @ 22:05:42
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Fru P

Åh vilka härliga bilder!!!!! Maxen o fammo!

2008-09-30 @ 22:17:48
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilka härliga bilder!

Lyllo Max och farmor som får ta hand om varandra mera!!

Härligt

Tänk, min son är 20..... om 3 år, för honom så födde jag honom, jag var 23.... jag väntar gärna med att bli farmor... men det blir nog alldeles underbart, om man har lyckan att bli det!!

2008-10-02 @ 08:32:37
URL: http://livethosmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0