Glädjande samtal

I Fredags kväll fick jag ett glädjande telefonsamtal från min kompis Danne (Fagge). Förra helgen fick ju han och Sara en son som ska heta Wilmer. Förlossningen gick bra men dagen efter blev Wilmer blå i ansiktet med syrebrist och fick föras med ambulansflyg till Göteborg. Danne och Sara fick åka taxi (ca 60 mil) efter vilket förstås måste ha varit vidriga timmar. I Göteborg konstaterade läkarna att pojken led av ett extremt unikt hjärtfel och sedan är det ju en lång historia med flera långa dagar/nätter på sjukhuset där tillståndet för Wilmer varit kritiskt flera gånger. Detta har förstås varit en mardrömsvecka för Danne och Sara men efter en lyckad operation i Onsdags verkar det alla fall nu gå åt rätt håll, tack och lov!

Pojken ligger kommer ligga kvar i respirator några dygn och sen gäller det ju också att han klarar av bra när de tar bort medicineringen mm. Enligt läkarna bör allt gå bra och dessutom behöver han inte göra ytterliggare operationer i framtiden eftersom hjärtat nu fungerar precis som det ska. Vi håller alla tummar för att de så småningom ska få åka hemåt till radhuset här i vårt område med en fullt frisk Wilmer!

Kommentarer >>
Postat av: Malla

Jag har tänkt så på den familjen... Jag är nu av en så´n sort.. Vill bara att det ska gå alla väl.. Kan liksom inte riktigt släppa tankarna annars!



Nu blev jag riktigt varm i hjärtat.. Så där mjukglad.. Lycklig på något vis.. För deras skull..



Hur mår Maxkillen? Har han läst på Anna W;s sömnråd?

;-) ... Om inte... Så har han tant Mallas stöd..



Pok



Mallasmålyckligbralla

2008-09-21 @ 23:02:32
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: pangis

Underbara fantastiska nyheter! Ett barns tilflrisknande slår banne mig allt tror jag.

2008-09-22 @ 08:57:46
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilka glädjande nyheter :-) Hoppas att det kommer gå fint och att de snart får komma hem igen!

2008-09-22 @ 09:08:02
Postat av: Mattias

Malla/

Ja det samtalet gjorde oss glada också kan jag lova även om man förstås fortfarande känner en viss oro. Jodå Maxkillen mår bra han. Får ju lite nya tänder som kanske gör lite ont och sömnen är väl inte direkt nåt som fungerar klockrent. Fast huvudsaken är att han är frisk och mår bra inser man verkligen vid såna här tillfällen när man tagit del av min kompis berättelse.



2008-09-22 @ 12:52:06
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Honung

Gud i himlen! Hoppas att allt går bra i framtiden.

2008-09-22 @ 16:06:12
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0