Elitseriepremiär

Då är det alltså dags för en ny säsong av Elitserien och tyvärr känns det ju inte alls som förr när man var lyrisk över denna premiär. Det är väl en kombination av att Brynäs inte känns så heta, andra intressen, samt att många matcher i Elitserien nu för tiden är rätt bedrövliga att se på underhållningsmässigt. I år känns ju förstås Frölunda väldigt heta som har värvat bra både på spelar och ledarsidan. Det blir väl de ekonomiskt välbärgade lagen HV71, Frölunda, Linköping och Färjestad som gör upp om guldet gissar jag. Släng gärna in era tips och åsikter om säsongen bland kommentarerna!

Mina Tips:
SM-Guld: Frölunda
Poängligan: Tomi Kallio, Frölunda
Till kvalserien: Rögle och Skellefteå
Brynäs placering: 10:a

Brynäs lär väl säkerligen få kriga för att undvika nerflyttning är jag rädd. Jag tror att de unga målvakterna kommer klara säsongen bra men problemen är ju vem fan som ska göra Pavel Brendls alla poäng framåt? Ungraren Janos Vas??? Jag hoppas Brynäs nye tränare låter väldigt många juniorer få förtroende i år eftersom det är enda chansen till någon ljusning kommande säsonger. Som Brynäsare får man leva på minnen från förr som t ex det senaste SM-Guldet 1999!


Kommentarer >>
Postat av: persson

ååh herregud vilka rysningar .......

årets säsong, allt annat än kvlserien är jag nöjd med

hoppas på mer publik än ifjol och att de kommer fram några juniorer som publikrn gillar att se kommer ihåg vilket tryck(med läkerol arena mått mätt) det blev ifjol när sandin -molin och alcen spelade isamma kedja ooch sandin åkte och tacklades och dom fick tryck i zon

2008-09-15 @ 14:35:05
Postat av: Pumba Boork

Vilda Väsby tror jag på i år ;)))

2008-09-15 @ 14:54:08
Postat av: Mattias

Du vet väl Persson att jag har fjärde matchen i finalserien på DVD numera. Den kan vi kika på någon kall vinterkväll framöver!



För övrigt så var ju Brynäs totalt utspelade uppe i Övik vid flera tillfällen och jag glömmer aldrig Lasse Anrells klassiska krönika där han skrev att han "hellre hade varit Nunna som blivit gangbangad än Brynäsback i egen zon när Sedinarna snurrade som värst" Hahaha...

2008-09-15 @ 14:57:47
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mattias

Apropå tryck så minns jag väldigt väl semifinalerna mot Malmö -93 då jag såg 5-0 och 8-0 matcherna Live! När Masken skulle lägga straff på Pekka Lindmark så välte han ned målburen för han var så uppgiven Pekka. Han förstod väl att det inte skulle bli några fler Guld (Reklamen ni minns)



http://www.youtube.com/watch?v=BXosqAl62E4

2008-09-15 @ 15:01:00
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Henrik

Ingen succé för Lill-Honken ikväll!

2008-09-15 @ 23:21:34
Postat av: roffe

Jag minns också med glädje dom matcher mot Malmö. Var som du Mattias också på plats, men då som fotograf nere vid rinkside...det var riktigt kul och få komma så nära spelet och även in i omklädningsrummet. Kommer ihåg när Pekka välte målburen så blev det en hel del garv i Brynäsbåset...alla tyckte ju att Pekka var en skön kille och var inte alls förvånade över vältande av målet...



Känns långsökt och få uppleva såna stunder igen.

2008-09-17 @ 14:34:58
Postat av: Mattias

Japp kommer ihåg att du var fotograf där nere vid rinken de matcherna! Ja vi får nog aldrig uppleva de där stunderna igen är jag rädd

2008-09-18 @ 15:22:25
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0