Äntligen Liverpool!

Efter sju tunga år utan seger hemma på Anfield mot ärkerivalen Man United kom äntligen vinsten idag när Liverpool vann med 2-1 hemma på Anfield. Detta utan Gerrard/Torres från start och med tanke på hur miserabelt laget spelat i inledningen av ligan så vågade jag inte tro på detta. Efter en dålig första kvart där Man United var klart bättre tycker jag Liverpool gjorde en bra match och vann helt rättvist!

Bäst på plan (förutom vid första målet!) var ju som så ofta förr J Mascherano som ju är en övergrym bollvinnare och kan löpa hur mycket som helst. Stort beröm till hela backlinjen och nye Riera verkar ju kunna bli en hyfsad kantspelare hoppas jag. Babel gjorde ett väldigt bra inhopp och bör väl få starta en match snart kan jag tycka.

Spelaromdömen Liverpool, betyg 1-5:

Reyna 3 - Gjorde det han skulle
Arbeloa 3 - Bra match av spanjoren som startat säsongen sådär
Carragher 4 - Ingen ville vinna hellre än Carra som gjorde en kanonmatch
Skrtel 4 - Förutom misstaget vid baklängesmålet var han strålande
Aurellio 2 - Skaplig men ingen favoritspelare för mig. Ruggigt ojämn!
Benayoun 3 - Löper enormt och är ofta kreativ men ändå ingen startspelare i ett ligavinnarlag
Mascherano 4 - En given femma om han inte struntat löpa med hem vid Uniteds mål. GRYM!
Alonso 3 - Några missade pass men annars en bra match av Alonso
Riera 3 - En bra debut med några lyckade dribblingar. Blir spännande att följa.
Kuyt 3 - Bra match av kämpen Kuyt förutom två dåliga avslut som borde ha varit mål
Keane 1 - Med hans mått mätt ännu en dålig match i Liverpooltröjan.


Sur Alex!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer >>
Postat av: Urban

Gött!!

2008-09-13 @ 17:53:14
URL: http://bollfot.blogg.se/
Postat av: David E-G

Grattis då... Två skitmål som avgjorde men de räknas ju det med. Bara att börja räkna åren igen för det här kommer inte att bli en vana ;-)

2008-09-13 @ 17:56:48
Postat av: Mattias

Inga fler Unitedfans som har åsikter? ;)

2008-09-14 @ 00:07:38
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Johan

En match är ingen match. Ska bli kul att höra dina kommentarer när Pool torskar mot Hull och Fulham.. ;-)

2008-09-14 @ 10:16:46
Postat av: Ribne

Grymt skön vinst. Men Liverpool slog faktiskt United för fyra år sedan efter mål av gamle hjälten Danny Murphy. Detta var dock på bortaplan. Sant är att Liverpool inte slagit United på sju år på hemmalplan. Men nu är det också raderat. Och Mascherano är utan tvekan världens bästa defensive mittfältare för tillfället.

Ha det gott, nu väntar CL till veckan.

/R.

2008-09-14 @ 12:24:08
URL: http://ribnes.blogg.se/
Postat av: Mattias

Johan/

Ha ha, ja tyvärr kan du ju få rätt i det för jag tror tyvärr fortfarande att det bara är Man U och Chelsea som kommer göra upp om ligatiteln men hoppas ni kan vara lika bleka framöver i några fler matcher innan Christina kommer tillbaka!



Ribne/

Japp stämmer det Rickard! Frispark av Murphy va har jag för mig? Håller med om Masch! Ha det!

2008-09-14 @ 14:06:43
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Frippo

Har inte sett matchen. Läst på text-tv typ, thats it. Vad jag förstod va det rättvist så det är bara att gratta!

2008-09-14 @ 22:19:22
URL: http://frippo75.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0