Utmaningen

Pingisen (Seger Team Viken med 4-3 i matcher)
Eftersom Roffe tyvärr fick lämna återbud pga sjukdom så var vi fem i varje lag och pingisen avgjordes i fem singlar och två dubblar. Jag, Johan och Jonny vann våra tre första singlar ganska enkelt så när Henke sen ledde matchen mot Nana rätt klart så kändes pingisen klar. Då gjorde Nana en imponerande vändning och vann mot Henke med 22-20 så matchen levde. Sedan var det dags för den upphausade matchen mellan Wanke och Pelle. Jag hade ju tutat i Wanke att Pelle varit med i juniorlandslaget och massa annat vilket inte stämde. Så vi hade väldigt roligt inför matchen då vi drev med våra motståndare. Pga sin överlägsenhet erbjöd sig Pelle att spela med vänster hand mot Wanke vilket ju är hans rätta hand men det visste inte våra motståndare. Tyvärr kom Wanke över sin nervositet över att möta denna storspelare rätt fort och vann matchen klart med 21-13. Det roliga var att inte ens då förstod mina Sandvikskompisar att vi lurat dem om Pelles storhet inom pingisen. 3-2 i matcher till Lillsved inför dubblarna där jag och Henke förlorade en jämn match mot Wanke/Nisse med 17-21. I den sista matchen sen så vann Nana/Perra en riktig rysare mot deffspelarna Jonny/Johan med 22-20 så att Team Viken vände 0-3 i matcher till seger med 4-3! Tung start för oss men bra för matchen tänkte man lite (just då) med tanke på utklassningen hösten 2006.

Volleybollen (Seger Team Lillsved med 2-1 i Set)
Denna gren förstördes lite av att det var väldigt lågt i tak i sporthallen vilket var synd då det var djäkligt bra spel annars men det var ju samma förutsättningar för båda lagen. Förra gången vann vi Lillsvedare volleybollen enkelt så vi var rätt segersäkra men när matchen väl började bjöd Team Viken på otroligt hårt motstånd och vann det första setet med 25-22. Jag måste säga att alla tio spelare var väldigt jämna inom volleybollen så det blev mycket bättre spel än förra gången vi möttes. I mitt lag får jag berömma Henke för hans servar, Johan B för hans smashar, Jonny för hans vinnarskalle och Pelle som trotsade tyngdlagen och gjorde flera fina blockar vid nät!

Innebandyn (Seger Team Lillsved 2-1 i matcher)
När innebandyn började var de flesta rätt trött efter volleybollen vilket man inte trodde vi skulle vara för det är ju inte den mest fysiska sporten. Själv var jag helt tokslut pga förkylningen men det var bara att bita ihop. Första matchen var vi rätt usla och fick storstryk med 5-1 då fotbollsspelaren Persson bland annat öste in mål! I nästa match spelade vi lite smartare och vann med 5-3 men oj vilka långa matcher det var och de flesta var snudd på svimfärdiga av trötthet. I sista matchen ville man mest bara att skiten skulle ta slut vilka som än vann men vi visade mest djävlar anama och vann med 5-3. Innebandy var ju min favoritgren men jag hade inte direkt någon formtopp denna dag men lyckades alla fall bland annat göra de tre sista målen i avgörande matchen så jag kunde unna mig en grogg med hedern i behåll! Stort beröm till Jonny också som slet som ett djur trots den klart besvärande höften!

Seger för Team Lillsved med 2-1 i matcher!!!

Festen/Krogen
Det blev inte världens vildaste förfest då några hade huvudvärk och alla var allmänt slitna efter flera timmars sportande men vi hade det trevligt. Vi surrade en massa under kvällen och körde även lite Singstar också innan vi sen åkte in till Heartbreak vid 22-tiden. För att slippa köa hade vi fixat spritbord vilket var perfekt! Som jag skrev tidigare var det åt helvete för mycket folk på Heartbreak vilket gjorde att vi inte orkade trängas så mycket på dansgolvet. Det var inte bara jag som hade svårt att hitta kalasformen denna kväll utan de flesta förutom den studsdansande Herr Wanke var nog rätt sega.

Stort tack till grabbarna för en väldigt rolig dag hur som helst och nästa tävling skulle ju bli i Stockholm så vi får se om det blir något av det! På fester kan det bestämmas mycket som inte alltid blir av men jag hoppas det kan bli något till våren! Jag glömde helt bort kameran under dagen/kvällen så ni tjejer som ville se foton på mina heta hunkpolare från dansgolv mm blir nog besvikna. Här är några kort alla fall från dagen/kvällen....


Kommentarer >>
Postat av: Honung

Jäklar, dansgolvet hade varit kul att se! :)

2008-10-30 @ 20:59:31
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: roffe

Va fasen..inge eftersnack efter en sån stor tävling. Vad hände egentligen? Är ni fortfarande helt slutkörda i kroppen att ni inte ens har kraft nog och slänga in en kommentar...ojojoj. Något väldigt hemligt måste ha hänt eftersom ingen säger nåt. Hmmm..

2008-11-08 @ 11:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0