Utmaningen, 25 Oktober

Lördagen den 25/10 kommer äntligen Stockholmsgrabbarna upp hit för en liten träff. Precis som hösten 2006 ska vi kompisar som gick på Lillsved köra en trekamp på dagen mot lite kompisar här hemifrån. Förra gången tog vi Lillsvedare ju en enkel seger i Gävle då Jonny ansvarade för tävlingen/festen. Egentligen skulle förlorarna ha fixat en ny utmaning men då lär vi få vänta ihjäl oss så jag tog tag i det istället. I årets utmaning kommer det lokala laget få ha sex deltagare pga att samtliga mer eller mindre har lite krämpor och för att de var så underlägsna oss Lillsvedare förra gången! 

Pingisen spelas i klubblokalen utanför mig och volleyboll/innebandy spelar vi i Vallhovsskolan som är beläget endast fem minuters promenad från mig. Där kan man även kan duscha och byta om efter aktiviteterna. Därefter blir det partaj hemma hos mig och så avslutar vi kvällen/natten på Heartbreak, Gävle!

Team Lillsved:

Johan B, Jonny, Mattias, Henke, Pelle och "Bullen" (kunde tyvärr ej komma)



Team Viken:
Persson, Roffe, Perra, Nisse, Nana, Wanke




Aktiviteter/Spelregler: (Antal set/matcher kan ändras fram tills matchdagen)

Kl. 12:00 - Pingis
Sex singlar och tre dubblar, alla matcher spelas i ett set till 21 poäng.

Kl. 14:00 - Volleyboll
Fem spelare på planen, Bäst av tre set till 25, poäng vem som än servar.

Kl. 15:00 - Innebandy
Tre spelare på planen, små mål. Först till 5 mål, vinna med två och bäst av 5 matcher.

Extra grenar utom tävlan i trekampen: Singstar/Buzz/Äga dansgolvet på HB

Mina tips:

Pingis
Denna gren blir otroligt svårtippad och beror förstås lite på lottningen också. I pingisen så vet jag ju att Wanke, Nana och Nisse blir svårslagna men har inte någon bra koll på de tre andra. Gissar att vi vinner med minsta möjliga marginal, 5-4.

Volleyboll
Jag tror vi kommer vinna Volleybollen som vi ju vann enkelt förra gången. Fast Roffe är ju en gammal beachvolleyräv som förstärkt laget nu liksom Wanke med sina knytnävsbaggerslag. Tips: 2-0 i set till oss!

Innebandy
Ser också jämn ut på förhand och även om utmanarlaget har tappat innebandyliraren Ronny så har de ju fått in Wanke vilket ger dom en stor förstärkning! (Dock har jag ett psykologiskt övertag sedan matcherna i Lördags ;) Här kan de dessutom ha fördel av att vara sex pigga spelare istället för fem. Sen är ju frågan om vilka krymplingar som klarar av innebandyn bäst fysiskt? Hur funkar Jonnys höft, Nisses hälar, Perssons häl, Wankes knän, Mattias ljumskar, Nanas axel mm.? Mycket hänger på Jonnys Zeb Macahan-höft men jag tror vi tar hem innebandyn med 3-1 i matcher!

Singstar/Buzz/Äga dansgolvet på HB
När det gäller Singstar och dansgolvet på HB känns Henke Larsson och Wanke som megafavoriter! I Buzz tror jag oraklet Persson eller Bodare blir de som kan vinna över mig som har fördelen av hemmaplan!

Jag vet att många av er deltagande grabbar har skrivfobi på Internet men det vore ju roligt om ni orkade/ville bidra lite med era tips/uppsnack inför helgen bland kommentarerna!

Kommentarer >>
Postat av: DD

Jag struntar i alla sportevenemangsbilder. Jag vill se bilder på när du/ni ÄGER dansgolvet!!!! =D



show me baby







2008-10-20 @ 10:54:23
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Honung

Håller med föregående talare. Och gärna filmklipp också, tack.

2008-10-20 @ 15:07:20
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Johan

Ska bli jäkligt kul det här.



Extra roligt också att man redan på Mattes blogg kan se vilket lag som är härligt avslappnat, unga, fyllda av självförtroende och ler in i kameran som vana idrottsmän...



Sen har vi lag Viken då. Tyngda av allvaret, knäckta av senaste utskåpningen, ej vana vid fotografer och allmänt bistra..



Kan bara sluta på ett sätt.



Ps. För övrigt så planerar jag att vara vaken minst till midnatt denna gång.. ;-)

2008-10-20 @ 15:50:46
Postat av: Honung

Svar från min blogg: Jag skrev en gång ett brev till Ludde och tackade för den låten. Fick svar också. :)

2008-10-20 @ 21:07:46
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Mattias

DD/Honung

Att se 11 st +35 grabbar stappla omkring på dansgolvet efter allt sportande på dagen är nog inte så djävla spännande för er att se ;)



Johan

Ja det var ju inte bara du som gick in i väggen senast och det kommer inte att tålereras igen!!

2008-10-21 @ 10:18:06
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: persson

saknar en gren... rättstavning, där hade man haft några lätta poäng att hämta mot min kära tremänning

annars skall det bli oerhört kul på lördag ser fram emot allt utom pingisen..haha

2008-10-21 @ 11:48:45
Postat av: Johan

Jag tÅlererar inte att du hoppar på min lagkompis sådär Persson..



..hoppas att vi möts i pingisen... ;-)

2008-10-21 @ 11:57:08
Postat av: Mattias

Persson/

ha ha, ställer nog gärna upp på en rättstavningstävling! Inbillar mig att det är lättare att stava rätt när man skriver två meningar jämfört med mina tusentals....



tror för övrigt du som lurig vänsterspelare kan skrälla i pingisen bara du inte hamnar i Persson-dvalan...



ska försöka lotta pingisen inom kort också om någon är nyfiken på vem ni ska spela mot

2008-10-21 @ 13:52:56
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Pumba

Singstar ser vi ju chanslösa ut i och med Wankers deltagande, Men de övriga grenarna blir en "walk in the park" som senast... Tror för övrigt det var senast jag använde min innebandyklubba till annat än att jaga getingar ur lägenheten. Men man kan ju göra bandybågar istället för innebandy start och stopp så man kan klara av att hänga i baren på Heartbreak på kvällen ;)

2008-10-21 @ 15:44:14
Postat av: pangis

Tur man inte är i Sandviken på mörkerfält då.. ;-)

2008-10-21 @ 17:39:49
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Tina

Som den ansvarige för lottningen av pingisen ska jag härmed meddela vilka som möter vilka i de olika matcherna.



Mattias - Nisse

Johan B - Persson

Jonny - Perra

Henke - Nana

Pelle - Wanke

Någon Lillsvedare - Roffe



Lycka till!!!

2008-10-21 @ 18:24:23
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: wanke

Hahaha ..här ser man klart å tydligt att myglet å rädslan för att förlora smygit sig på team lillsved :D Mattias jag får lite Tommy Sjödin känsla när jag ser vem som lottat ;) Å vem har sett lottningen mer än MAX ..Hmmm :)

Men jag e inte bitter... :D ...jag dyker upp med vågor i håret å ett par R Bull å nån pava Vodka ...å tänker se till så team viken inte torskar med 0-3 iår ;) ..VÄL MÖTT ! :)

2008-10-21 @ 21:34:36
Postat av: Tina

Herr Wanke// Jag kan intyga på heder och samvete att inget fusk har förekommit!!! Fusk och sport hör inte ihop.....

2008-10-22 @ 08:01:09
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Postat av: Mattias

Pelle (Pumba)/

Trots matchovanan ser jag dig som en gjuten backklippa på innebandyn! Start och stopp kör vi till baren...



Wanke/

Precis som i fallet Sjödin så försvarar Tina mig ;) Nä, skulle jag myglat lottningen hade jag sett till att slippa Nisse som jag har minusstatistik mot!!! Nu har han dessutom en frisk häl och är i bättre fysiskt slag än någonsin vår gamling!



Vågor i håret ska tydligen vara inne år 2008 så du är helt rätt ute! ;)



När det gäller Roffes motståndare så hade vi tänkt att vi skulle få välja ut spelare där men det kanske är mest rättvisst att lotta vem som får ta den matchen! För övrigt om jag får tippa så tror jag pingisen kan stå 3-3 innan dubblarna!

2008-10-22 @ 09:16:58
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mia

Käre deltagare till lördagens "övningar"!

Jag vill bara meddela er följande:: Det är STOR happening på Läkerol Arena, nämligen Brynäsmatch, lönelördag och stora Hockeyfesten på Estraden.(700st hockeytokar... som kanske ramlar ner på city så småningom)

Så jag vill bara förbereda er på värsta långa skitkön på Heartbreak, men ha så SKOJ i Gävle i alla fall!



2008-10-22 @ 11:01:50
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Mattias

Mia/

Tack tack! Ja vi har koll på det så tyvärr lär man väl åka till HB rätt tidigt....hatar köer!

2008-10-22 @ 16:34:06
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Lina

Glöm inte mina vimmelbilder! ;)

2008-10-22 @ 19:13:25
Postat av: Johan

Så man fick Persson i "lottningen" som önskat ovan då. Tror att det kan vara nyckeln till totalsegern för Lillsvedsgänget. Kan jag knäcka El Grande Päschon i pingisen är hälften vunnet... ;-)

2008-10-23 @ 07:49:22
Postat av: Mattias

Jag får be om ursäkt till mina lagkamrater för att ha avslöjat en liten överraskning till vår motståndare Wanke. Jag kunde inte låta bli att nämna om vår Joker Pelle som i unga år var en grym pingistalang och bland annat slog Tomas Von Scheele några gånger där uppe i hälsingland. Detta gjorde Wanke ännu mer missnöjd med lottningen men jag tror ändå Mr Vågig kan skrälla eftersom Pelle (pumba) kanske är lite ringrostig och hans gym-armar är inte till fördel i pingisen!



Kom ihåg att pingisen kör igång kl 12 senast och kom gärna hit lite före för att surra lite eller bolla in!

2008-10-23 @ 09:58:11
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Johan

Måste dock klarlägga att sist Pelle och von Scheele möttes fick Pelle torsk i femte avgörande, så formen är ju i en starkt nedåtgående trend.



Några timmars jobb nu, sen kastar vi oss in i bilen... :-)

2008-10-24 @ 07:30:55
Postat av: wanke

Kan meddela Mia att när man e inventarie på heartbreak så har man inte sett en kö det senaste året ;) men det blir ju värre å få in bönderna från stockholm :D ;) Kompanistryk på mig för den kommentaren :D imorrn smäller det ! :)

2008-10-24 @ 11:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0