Jämställhet

Jag läste en intervju med Magdalena Graaf i Aftonbladet i helgen där jag reagerade på att hon och intervjuaren verkligen sågade ALLA killar rejält. Enligt dem så finns det INGEN kille som är jämställd och hjälper till hemma mm. När jag sen såg att Linda Skugge var den som intervjuat förstod jag lite bättre varför intervjuaren hade så många egna hatiska inlägg mot män.

Självklart finns det många killar som är dåliga på att hjälpa till hemma och det blir lätt så att man generaliserar om man själv har dåliga erfarenheter. Fast jag störde mig lite på den där intervjun och jag tillhör absolut INTE en av de där killarna som inte gör sitt i hemmet kan jag lova! Jag är väldigt ordningssam och diskar, damsuger, plockar, tvättar, byter blöjor, tömmer blöjsopor, sköter min son mm. mer eller mindre varje dag så dra inte alla killar över en kam tack!

Kommentarer >>
Postat av: Honung

Du har så rätt! Däremot har jag lite emot att man kallar det att "hjälpa till". Om en man bor själv så hjälper han ju inte till, han gör det som måste göras, precis som du. (Det kan ju lika gärna vara hon som "hjälper till" hemma.) Like lite tycker jag om att man kallar det att vara "barnvakt" åt sina egna barn, som många kvinnor säger om sina män.

2008-11-17 @ 17:31:36
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja det blir ju lite fel när man skriver hjälpa till ungefär på samma sätt som att vi killar ibland vill ha beröm för att vi gör det som borde vara självklart där hemma!

2008-11-17 @ 17:34:31
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Janne

Skugge är ju en av dom största manshatarna genom tiderna så jag kan bara hålla med. Personligen går tankarna iväg till det aningen vulgära ordet "Bitterfittor" men det är precis vad dom är.

2008-11-18 @ 01:53:42
URL: http://janne73.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0