Holland - Sverige

Att Holland skulle besegra Sverige igår ganska enkelt var ju förstås ingen jätteskräll. Det var inte heller någon skräll att förbundskapten Lagerbäck  valde Daniel A istället för Källström trots att han ändå hade defensive mittfältaren Rasmus Lindgren på planen!

Jag tycker helt klart Kim Källström har gjort bättre landskamper än den igår men nu när han gjorde mål så blir det ju många superlativ. Helt klart var han en av få som blixtrade till och visade sin vanliga vilja att göra något framåt som jag gillar även om han som vanligt också lite i övermod slog bort några djupledare.

Träbocken Lagerbäck får fan ge upp nu och låta spelare som Källström och Sebastian Larsson få mer förtroende i landslaget tycker jag. För mig står det helt givet att dessa två tillhör dem som man kan bygga något omkring inför framtida viktiga matcher i kval eller VM-slutspel!

Till sist:
- Daniel Majstorovic bör i framtiden rankas för Petter H i landslaget
- Kommentatorn igår var en dryg Åke Unger kopia med märkliga tonhöjningar vid inkast mm.
- Andreas Isaksson måste vara världens sämste målvakt med fötterna

Kommentarer >>
Postat av: David E-G

Det är vuxenmobbning som Lagerbäck sysslar med mot Kim. Att Daniel "sidled" Andersson går före Kim är ett enda stårt hån. Hade jag varit Kim så hade jag faktiskt gett upp nu. Han har bitit ihop så sjukt många gånger men gång på gång så har Lagerbäck vägrat ge honom förtroende. Sorgligt att vi inte kan ställa upp med bästa laget bara för att lagerbäck har något personligt mot Kim.

Jag hade tagit ut Woxlin före Sidled till landslaget... Sidled är kass!!!

2008-11-20 @ 11:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0