Ensam Mamma Söker

Jag brukar väldigt sällan se på datingprogramen på tv men har denna säsong sett en hel del av TV3-programmet Ensam Mamma Söker. Förra säsongen såg jag ingenting av programmet även om jag förstås inte kunde undgå att se alla hundratals artiklar i tidningar om mamman Susanne som ju blev rikskändis.

Jag tycker det är ett lättsamt och rätt roligt program att se på och nu börjar det ju dra ihop sig för "mammorna". Ett par verkar ju rätt klart mellan hon trebarnsmamman Anette och den där Rickard. Stackars han som kallas "magen" som får följa med på charterresa som det tredje hjulet! De måste ju ha pratat om det innan att han bara får följa med som barnvakt eller nåt gissar jag för annars vore det ju nästan taskigt. Fast en gratisresa till solen mår han nog inte dåligt av iof sig.

Hon mörkhyade Ninas grabbar fick istället för att åka på All-Inclusive-semester utomlands följa med henne och hennes mamma till en timmerstuga i dalarna eller nåt. Grattis killar! Där tror jag inte det kommer säga klick med någon av grabbarna om jag får gissa.

Till sist är det ju Johanna från Skövde och där vet e fan om det blir hon och den där Göteborgskillen eller ej. Det är ju inte helt lätt som singelkille utan barn att kasta sig in i ett förhållande där tjejen har barn. Det har jag själv fått erfara tidigare i livet och samtidigt är det väl inte helt lätt att sammanlagt ha fem barn heller som Rickard och Anette.

Sådär, det var Dr Phils djupanalyser av dessa spännande livsöden!


Kommentarer >>
Postat av: DD

Jag kollar inte på programmet alls. Bojkottar eländet så jag slipper sitta och se mig själv ensam och utan "sök".



Din analys i slutet är ju rätt intressant dock.



Är man ensam mamma med två små barn så är alternativen verkligt få:



1. singelkillar utan barn tycker det är jobbigt

2. singelkillar med barn letar efter nån som kan avlasta dom och plötsligt får kvinnan fyra barn att ta hand om



oj.... nu ska jag definitivt inte se programmet =/



2008-11-13 @ 20:55:44
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Fru P

Jag, som annars e extremt (ursäkta språket nu men) kåt på dokusåpor o sånt trams har fasen inte knappt sett ett avsnitt av vare sig Bonde söker fru, Ensam mamma söker, Idol eller andra program.



Jag mår lite dåligt av det faktiskt. För jag gillar ju de där jäkla programmen.



Tack för kram. Sånt värmer. Små, små saker vettu ;-)

2008-11-13 @ 21:16:25
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Pangis

Dr Matt kanske? :-) Själv ser jag på Bonde.. det är grejor det..



Vilket nedköp att åka till en timmerstuga i Dalarna och ha morsan med sig.. hahhahah



2008-11-13 @ 22:05:37
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Dagens Eko

Jag undrar bara varför man måste dejta via TV. Är det för att just få alla dessa småsaker, som typ resor som gör att dom väljer denna variant. Tycker inte om programmet alls.

Av det lilla jag sett så har jag byggt upp en avsky gentemot hon från Skövde. Nåt med hennes personlighet jag inte kan med.

2008-11-13 @ 22:24:54
URL: http://dagenseko.blogg.see
Postat av: Mattias

DD/

Nja min "analys" grundar sig ju på hur det "kan" vara och hur vissa killar i tv-serien verkar uppleva det men det finns ju också otåliga bevis på där det funkar kanon när nya familjekonstallationer har bildats.



Ge inte upp! Nånstans därute finns det vettiga killar även om både du och många andra tjejer jag känner i vanliga livet eller via bloggar verkar haft en djävla otur måste jag säga!



Fru P/

Du överlever nog utan att ha sett programmen men det kan ju vara skön avkoppling förstås.



Pangis/

Ja, jag har sett något avsnitt av Bönderna som söker också fast ser nog hellre på Ensamma mammorna.



Dagens Eko/

Jag skulle själv aldrig heller vilja vara med i nåt liknande program men ofattbart många andra verkar vilja det.

2008-11-14 @ 09:54:21
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0