Quiz om The Sopranos

En liten frågesport om en av världens bästa tv-serier som jag alla fall vet att Wanke, Roffe och Persson av mina kompisar har följt. Vad kan ni om The Sopranos bloggläsare?

(Om någon mindre datakunnig skulle vilja svara kan det vara smart att markera frågorna, kopiera och sen klistra in dem i sin kommentar när man ska svara)

image196

1. Vad heter avsnittet där Paulie och Chris går vilse i skogen?
2. Vad heter Tonys ryska älskarinna?
3. Vart träffade Chris denna tjejen?
4. Vem har Ralpie sex med på toaletten hemma hos Tony?
5. Vem tystade Adrianna i skogen? *snyft*
6. Vilka två brände ned Artis restaurang?
7. Vem mördade Richie Aprile?
8. Varför åkte Furio hem till Italien igen för gott?
9. Vad jobbade Gloria med?
10. Vad heter Silvios fru?

Kommentarer >>
Postat av: //Mia

Sorry! Jag känner inte igen en enda av dom... den serien har helt gått mig förbi!!

//M

2008-05-21 @ 09:25:38
URL: http://livethosmig.blogg.se
Postat av: Mattias

Då har du missat en grym serie Mia!

Frågorna är jättesvåra jag vet men de är mest gjorda för min vän Persson som måste ha 5 rätt för att få ett pris som jag vet kommer göra honom glad. Fast självklart får andra svara också även om intresset för denna quiz inte verkar glödhet :)

2008-05-21 @ 13:36:36
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: persson

1.pine forest??faan har det på tungan
2.svetlana ..haha

3.möte för AA
4.tonys syster Janice
5.Mr.Silvio Dante
6.paulie och Chris
7.Tonys syster Janice
8.eftersom han var kär i Tonys fru Carmela
9.bilförsäljerska (kanske världens bästa!)
10.??

2008-05-21 @ 14:35:51
Postat av: Mattias

Eftersom frågorna var gjorda mest för dig Fredde och jag utlovat ett pris så får du härmed följa med mig på frukostseminarium med Hasse Backe i Högbo, Fredagen den 30 Maj. 7:30-10:00! Hoppas du orkar pallra dig upp min trötta tremänning ;)

Här kommer svaren:
1. Pine Barrens - ett av de bästa avsnitten!!!
(http://www.sopranos.se/?id=317)
2. Svetlana var hon med protesen som Tony satte på och som senare ringde Carmela och berättade om både henne själv och Irina som den yngre ryskan hette :)
6. Furio och Chris
10. Gabrielle

2008-05-21 @ 15:10:56
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: persson

ååhhh man tackar.... kanon
helt suveränt
inga problem såna här gånger å kliva upp ;-)

6rätt är jag nöjd med....dom var inte lätta

2008-05-21 @ 16:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0