Ingen Lillsvedsträff

För 10 år sen gick jag ut Fritidsledarlinjen på Lillsveds Idrottsfolkhögskola. I Maj varje år är det stora elevträffen på Lillsved där före detta elever åker dit och många "gamlingar" brukade alla fall tidigare år sova kvar och ha lite partaj där ute i den idylliska skärgården på Värmdö. Jag hade verkligen sett fram emot att åka ner och träffa gamla skolkompisar i helgen men det får bli en annan gång eftersom det inte passar så bra för oss att åka ner den här helgen. Dessutom hade jag sett fram emot att visa Tina och Max det mysiga Lillsved där jag tillbringade två fantastiska år av mitt liv men det hinner jag göra någon annan gång.

Flera av mina andra klasskompisar kunde inte heller denna helg så jag hoppas vi kan ordna någon annan träff här längre fram. Första åren efter Lillsved var vi väldigt många elever som behöll en unik kontakt och träffades många gånger per år men de sista åren är vi bara ett litet gäng som träffas. Tyvärr har vi i järngänget också allt mindre träffar de senaste två åren men sånt är väl livet när alla skaffar familjer/sambos mm.

Precis som med några av mina kompisar här hemma tycker jag det finns vissa av mina Lillsvedskompisar som verkligen är dåliga på att höra av sig eller bjuda till genom att anordna saker och ting!!!

Av de tre jätteroliga festerna/evenemangen som stod i kalendern denna månad blev resultatet en halv kväll hos Nisse! Så kan det vara och det finns ju viktigare saker i livet än några missade fester. Nu är det lunch och bara några timmars jobb kvar innan vi avslutar veckan med lite friskvårdsinnebandy. Sitter mest och längtar ut till solen idag och ikväll måste altanmöblerna oljas in så kan det bli lite grillning i helgen! Skulle gärna ta med mig Max och se på Kungsgården-SAIK ikväll och få träffa lite folk men det blir kanske lite sent för honom så det får bli en annan gång. Trevlig helg!


Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Trist när saker och ting skjuts upp. Men hoppas det blir en trevlig helg trots allt!

2008-05-09 @ 20:22:56
URL: http://frippo75.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0