Det snöar

Förra helgen satt man på altanen och drack en kall öl i 23 graders solig värme. Denna Lördag vräker det ner snö och är svinkallt i slutet av Maj!!! Vad roligt om den fantastiskt korta svenska sommarperioden är på väg att förkortas i framtiden!!! *suck*


Grillen står redo...

Förmiddagens städdag i vårt villaområde blev tack och lov inställt pga ösregnet men skjuts upp till imorgon då vi kanske får skotta snö istället för kratta löv då. Medan Tina och Max hälsade på "mormor" så var jag iväg och spelade lite innebandy på eftermiddagen. Senare ikväll blir det Tacos och om Max tillåter kanske vi kikar på nån film. Jag plöjer topplistor på filmer men tycker inte någon av de senaste filmerna som kommit verkar sådär jättebra så att det är värt att "fixa" hem den. Ge oss gärna tips om ni har sett någon bra film på sistonde?

Lördagskväll innebär lite smågodis och ostkrokar och för rättvisans skull så fick Max mumsa lite på en majsostkrok också som ni kan se på bilden.


Kommentarer >>
Postat av: Honung

Snö?

"Vi väntade vår
I Maj var vintern kvar"
/Ludde i Hav Utan Hamnar

Jösses, bor ni i Dalarna?

2008-05-18 @ 08:30:00
URL: http://honungsbullen.blogg.se
Postat av: Mattias

Ja han kan skriva texter han :) Bor i Gästrikland...

2008-05-18 @ 08:47:24
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: persson

såg Iron man igår den var inget vidare dock... och ett bevis på att man innte alltid kan lita på IMDB där den fick 8.3......

2008-05-18 @ 11:40:29
Postat av: Johan

För oss som gillar western. Såg 3:10 to Yuma igår, en 4:a av mig. Jesse James filmen med Brad Pitt var också ok, en 3:a. Annars längtar man till höstens Dexter s.3.

2008-05-18 @ 17:55:49
Postat av: Mattias

Persson/
Nä jag har också upptäckt att man inte kan lite på Imdb.com betyget

Johan/
Ja dom två filmerna ska jag se men förmodligen inget för Tina gissar jag. Ja fyfan vad bra säsong 2 av Dexter var! Grymt bra serie!!

2008-05-18 @ 23:55:28
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Nina

Åh, jag såg en film igår som jag antar är mer för frugan än för dig (även om min make tyckte den va helt ok). Den heter: PS: I Love you (Hillary Swank i huvudrollen) Jag grät mig igenom heeeela filmen (är iofs gravid o aningens lite känsligare än vanligt)!

2008-05-19 @ 06:55:23
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Frippo

Helt crazy detta. Snö i maj, efter förra helgen. Hur f-n kan det slå om sådär fort?

Vet inte om du sett American Gangster, den är grymt bra! Sen älskar jag Al Pacino, hans senaste 88 min tycker jag va sevärd även om jag hade lite mer förväntningar. Nån som ogillar honom tycker säkert filmen är sådär. Men inte jag...

2008-05-19 @ 08:07:24
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Mattias

Nina/
Tack för tipset o man kan ju ställa upp som en tröstande axel för tjejen under filmen :) Sen sitter man väl kanske där och hulkar själv, vi får se...

Frippo/
American Gangster finns redo på hårddisken och jag tycker också Al Pacino är fantastisk!!

2008-05-19 @ 08:44:37
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Linda

Hahaha! Mosters kille ju! Vilken rolig bild på majskroksmonstret ;-)

2008-05-19 @ 09:17:18
Postat av: 33 grader varmt

Om du har vagarna forbi pa Valsargatan Matte, skulle du kunna skotta av uppfarten? ;)
Na nu lar jag slanga mig i poolen, vi ses...

2008-05-19 @ 12:03:18
Postat av: Mattias

Ha ha,,, nä men däremot kan jag tänka mig köra dit lite extra snö tills ni kommer hem era svin!!!

2008-05-19 @ 13:12:12
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0