Unga bloggerskor

Jag kanske är löjlig och ounnsam men kan inte låta bli att störa mig lite på när en "Paris Hilton-wannabee" tjej som Blondinbella tjänar stora pengar på sin blogg och dessutom figurerar i all möjlig media! Förutom att skriva om mode, mingelfester och annat har hon ofta väldigt mycket åsikter om det ena o det andra. Ca 250 000 tusen läsare i veckan verkar tycka att bloggen är läsvärd så man får väl helt enkelt gratulera även om det för mig är obegripligt hur hon har blivit så "stor". Jag har läst bloggen några gånger eftersom jag är nyfiken på hennes storhet och jag hoppas inte alla yngre tjejer ser henne som nåt slags förebild med tanke på hennes ofta puckade åsikter. Ikväll är hon för övrigt med i Debatt på SVT där hon ska debattera mot Miljöpartiets Maria Wetterstrand om shoppingens nödvändighet eller vad det nu var.

Kommentarer >>
Postat av: Lina

Det är ju för att så många stör sig på henne som hon har så många "läsare". Tack vare dig får hon ännu ett par extra ;) Nu råkar jag ogilla de flesta av blondinbellas åsikter, och därför också henne, men annars tycker jag att tjejerna som tjänar pengar på sina bloggar bara är smarta. Har du du koll på Kenza oxå?

2008-03-13 @ 22:36:40
Postat av: Mattias

Ja jag är medveten om att man gör henne en tjänst att tjäna ännu mer fast o andra sidan vimlar det inte av läsare på min blogg så jag överlever med att ha givit henne den puffen :)

Ja visst är det så att tjejerna som kan leva gott på sina bloggar är smarta och kan skratta hela vägen till shoppingbutiken. Har ingen större koll på den där Kenza förutom att hon verkar vara en ung tjej som skriver mycket om mode och har många många bloggläsare. Gillar du hennes blogg Lina?

2008-03-13 @ 23:11:24
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: hamburgskan

jag stör mig inte på henne i sig..man är så i den åldern o hon skaffar sig ju en bra framtid iaf. stör mig på de som läser hennes blogg o ger henne de stora intäkterna..varför läser 30nånting en blogg av en rabiat 17åring? varför är man intresserad av sådant?..ungefär samma svar på detta som på att p. hilton r så framgångsrik..dummifieringen av samhället o fokuset på ytan och det lättillgängliga om man ska försöka vara lite analytisk.

2008-03-13 @ 23:40:11
URL: http://hamburgskan.blogg.se
Postat av: Lina

Ja, jag tycker Kenza är helt ok, hon är inte så pengatokig och bratig som Blondinbella. Hon är mer en "vanlig tjej". Och jag tycker eg inte hennes blogg är en modeblogg, även om den kallas så i media. Hon skriver ju mer om sin pojkvän (iofs gjorde dom just slut), sin hund, problemen m pappan, det tyska bandet hon är galen i... etc. Jag gillar Catya också, hon är rolig :) lite crazy, haha.

2008-03-13 @ 23:56:58
Postat av: Mattias

hamburgskan/
Ja du har rätt i mycket som du skriver men jag kan väl förtydliga att den här +30 killen alla fall max läst i hennes blogg 3-4 ggr av nyfikenhet vad som gör henne så stor i bloggvärlden. Nu kommer hon för övrigt bli ännu mer framgångsrik efter debattframträdandet då fler blir nyfikna och klädföretagen öser på henne fler produkter att göra reklam för.

Lina/
Ja jag har nog ingen större koll på vad Kenza skriver om eftersom jag knappt läst ett enda helt inlägg. Catya har jag nog aldrig hört talas om. Förresten får du gärna tipsa om någon bra vuxenskriven blogg som icke handlar om mode ifall du stöter på någon.

2008-03-14 @ 07:52:14
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Pangis

Helt ofattbart egentligen, men samtidigt måste jag beundra tjejen.. hon är ju smart.. Tänk om en annan kunde tjäna massa pengar på bloggen.. menjag har nog fel målgrupp.. Inga teens vill läsa om krutrök:-) Jag orkar inte läsa Kenza och Blondinbellebloggar för det ger mig absolut ingenting, men så är jag inget teens heller:-)

2008-03-14 @ 08:40:48
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Lina

Catya skriver inte om mode, och hon är 23 eller 24(vet inte om det räknas som vuxet? hehe ;)) Annars har du Isabellas pappa, kan nog vara nåt för dig.
http://alskadeisabella.blogspot.com/
Och du som är sportintresserad kanske borde läsa den här
http://www.aveny.se/page=bloggar&content=read&id=31
Sen har jag förstått att man som sportintresserad antingen hatar henne eller älskar henne, och jag vet inte var du hör hemma. Jag tycker bara att hon skriver bra, och är lite rolig. Fast jag brukar hoppa inläggen som bara handlar om sport ;) Det var några tips, som kanske passar herrn ;)
Om du ändå går in på Andreas blogg på Aveny.se kan du också läsa min artikel om Linda Hammar under reportage! :)

2008-03-14 @ 11:59:31
Postat av: Lina

Hmm.. tror inte den ena länken fungerade. men gå in på aveny.se och klicka på bloggar. Där hittar du Andrea Lukic.

2008-03-14 @ 12:01:00
Postat av: Mattias

Kul med lite bloggtips Lina. Ska kolla upp de där senare!

2008-03-14 @ 22:02:37
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0