Stackars Shaaban

Jag hade inga högre förväntningar på Sverige igår inför landskampen mot Brasilien. Jag trodde Brassarna skulle vilja göra allt för att imponera på förbundskapten Dunga men i första halvlek tycker jag Sverige gjorde en väldigt bra match! Tyvärr gjorde Rami Shaaban en rejäl groda i andra halvlek och jag tycker lite synd om honom eftersom det ju alltid blir så ödesdigert när målvakter gör misstag. Samtidigt är det sånt som händer och jag tycker egentligen inte att det ska ligga honom i fatet för nu dröjer det säkert något år innan han gör en liknande tavla. Dessutom är ju Andreas Isaksson inte den bästa målvakten när det gäller att spela med fötterna om man ska uttrycka sig lindrigt. Hur som helst så har ju Lagerbäck ändå redan bestämt sig för att satsa på Isaksson tror jag så det där misstaget kvittar nog för deras skull.

Kul att se Svensson, Källström och Sebastian Larsson under första halvlek då de verkligen spelade bra. S Larsson bör ju vara väldigt nära en startplats när EM börjar tycker jag. Han är ju som en ung Alexandersson med en vassare högerfot. Jag ser gärna det mittfältet som var igår starta i EM också. Vi får ju se hur det blir med Linderoth men jag tycker Svensson imponerar i den rollen. Dessutom har jag ofta klagat på Linderoths ständiga bakåtspel så att våra icke spelskickliga mittbackar istället får sköta uppspelen. Den delen av spelet har ju större förutsättningar att förbättras med Svensson i den defensiva rollen. Det är ju ett tag kvar tills EM så vi får se hur det blir!

Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Håller med ang Sebastian Larsson. Väldigt intressant spelare vi har i honom. Tycker inte högerbacken gör bort sig heller, en glad överraskning.

Shaabans uppspel va väldigt onödigt men det är ju bättre att göra det i en t-match än i EM. Jag röstar på Rami i mål i EM om han gör en bra vår i Bajen.

2008-03-27 @ 07:40:15
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: persson

håller med dig om larsson är lik alexandersson, men vad gör rosenberg på friläget......... annars tyckte jag anders svensson var bra mot ett heltagggat brasiilien..hahaha

en intressant grej från ekwalls blogg:
Här har ni Jari Litmanens säsong så här långt:
Premier League Fulham, noll matcher
FA Cup Fulham, noll matcher
Carling Cup Fulham, noll matcher
Landskamper, Finland, 6 sex matcher, fem från start, ett inhopp, ett mål.
Ikväll satte Litmanen en straff för sitt Finland mot Bulgarien.
Han lirade självklart från start.
Och det senaste jag hörde om Litmanen var att han led av hjärtproblem.
Men det var i klubblaget.
Ingen kan vara så frisk som Litmanen i finländska landslaget.
***

2008-03-27 @ 15:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0